[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: تولید دانش‌بنیان را باید در جامعه افزایش دهیم، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر نام سال تولید دانش بنیان است، به این جهت است که برای این دسته از افراد شغل ایجاد شود. در مبارزه با فقر این مسئله را مدنظر قرار دهیم که تولید دانش بنیان را افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: اگر اوضاع امروز جهان را بخواهیم بررسی کنیم و در منطقه خودمان در غرب آسیا و اروپا و دیگر کشورها دقت کنیم، مسائل بسیار تأثیرگذاری برای آینده تاریخ جهان در حال رخ دادن است.
آیت الله دژکام افزود: رهبر معظم انقلاب چند بار تذکر دادند که تحولات تاریخی یک روزه و یک هفته‌ای رخ نمی‌دهد و باید چند سال را مدنظر قرار داد تا ببینیم که چه تغییری رخ داده است.
وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی که چندین کشور از شوروی درست شد، شاید ۱۱ کشور ایجاد شد و بیشتر، آنها یک قدرت بودند و یک کشور فروپاشی شد و تبدیل به این کشورهای متعدد شد. آمریکایی‌ها که خودشان را کدخدای دنیا حساب می‌کردند، می‌گفتند همه دنیا مثل یک دهی است و ما کدخدایش هستیم و می‌گفتند نظم نوین جهانی درست شد و در نظم نوین جهانی هیچ قدرتی جز آمریکا قدرت تأثیرگذار اصلی وجود نداشت و دلشان خوش بود که حکومت آخرالزمانی هستند و این ادعا را داشتند.
او افزود: از آن زمان تاکنون در دو سه دهه ای که از تحولات شاهد هستیم، می‌بینیم که دنیا دارد به سمت دیگری می‌رود؛ اینگونه نیست که در همه عالم یک قدرت به تنهایی باشد و هرچه دستور می‌دهد همه قبول کنند. تحولاتی در عالم رخ می‌دهد.
وی گفت: در همین چند ماه پیش دیدید که هنوز با خیال واهی خودشان گفتند در خلیج فارس چند کشور همراه اسرائیل کردیم؛ گفتند همه کشورها با اسرائیل همراه شدند، اما در چند هفته اخیر عربستان با ایران با همکاری چین که قدرت دوم اقتصادی دنیاست قرارداد و تفاهم می‌نویسند که برخی از چیزها به طور کامل تغییر می‌کند و دقت داشته باشید که چه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: پنج مذاکره رخ داده بود و در پنج مذاکرات قبلی می‌خواستند قضیه یمن را تمام کنند، اما ایران با قدرت ایستاد و گفت یمن مسئله خودش است.
وی گفت: امیدواریم سفر دبیر شورای امنیت کشور به امارات دستاورد خوبی داشته باشد و رفاه حالی برای مؤمنان داشته باشد و یک کوری باشد برای دشمنان که می‌خواهند با حرکت‌های خودشان لطمه‌ای به امت اسلامی بزنند.
او اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان در یک پیچ تاریخی است. در پیچ قبلی که ۳۰۰ سال پیش بود، کشورهای اسلامی دچار افول شدند، اما پیچ کنونی اگر حواستان جمع باشد و با حمایت اسلام و قرآن همراه باشد، نتیجه این می‌شود که سربلندی امت اسلامی و عزت ایران قوی که مدنظر رهبری است را به همراه دارد و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تعیین کننده مسائل جهان رخ خواهد نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی