[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسیر سعدیه و حافظیه، تداعی‌کننده بهشت، روزنامه شیراز نوین

 مریم کشاورز
مسئول فضای سبز شهرداری منطقه سه شیراز به میهمانان و شهروندان شیرازی مژده داد: بهشتی کوچک را در اطراف و درون محوطه آرامگاه‌های شاعران پرآوازه شیرازی ساخته‌ایم. 
مصطفی ناصری با اعلام این خبر افزود: بعد از دهه‌ها انتظار و پیگیری و با تخصیص اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال، موفق شدیم نسبت به باغچه‌سازی و محوطه‌سازی، سامان‌دهی باغچه‌های موجود و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در اطراف و همچنین فضای داخلی آرامگاه‌های حافظ و سعدی اقدام نماییم تا فضایی دلنشین و منظره‌ای چشم‌نواز را برای مشتاقان و دوستداران این دو شاعر بلندآوازه فراهم کنیم. ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم با کاشت گل‌های کاغذی، بهشتی کوچک را در محورهای منتهی به آرامگاه این دو شاعر نام‌آور جهانی ایجاد کنیم. وی در ادامه توضیح داد: پس از نصب چترهای رنگین، این بار طراوتی رنگین حاوی گل‌های کاغذی، اطلسی‌ها، رزها، درختان نارنج و سروناز و بسیاری از گل‌ها و گیاهان رنگین و متناسب با نام خیابان‌ها و فلکه‌ها؛ فضاهای سبز شهری در ورودی‌های مختلف کاشته شده‌اند تا بهاری نیکو را برای همه به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال، زیباسازی فضای سبز میدان قائم که از قدیم‌الایام به عنوان میدان اطلسی شناخته می‌شده است، با گل‌های اطلسی انجام شده است.
وی در خصوص پرده‌برداری از المان مشهور و زیبای «طاووس شیراز» که در ورودی دروازه قرآن قرار دارد، توضیح داد: مساحت فلکه طاووس‌نشان حدود یک‌هزار مترمربع است. برای پیرایه‌بندی بال طاووس از گل‌های رنگین و برای پوشاندن بدن آن از چمن‌آرایی استفاده شده است. ضمن اینکه 100 درختچه در اطراف طاووس شیراز کاشته شده است تا نمایی خوش در انتظار مسافران و شهروندان شیرازی جلو‌ه‌گری نماید. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی