[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افتتاح اقامتگاه‌ عشایری در پارک کوهستانی دراک، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
در آستانه سال نو اقامتگاه دائمی عشایری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک کوهستانی دراک افتتاح گردید.
مدیر ارتفاعات پارک کوهستانی دراک با بیان اینکه در راستای مصوباتی که در شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری به تصویب رسید، مقرر شد تا در مجموعه ارتفاعات پارک دراک، فضاهایی را به موضوع اشاعه فرهنگ عشایری اختصاص دهیم، اظهار کرد: در همین راستا تلاش کردیم روایت کوچ عشایر، سبک زندگی عشایر، آداب و رسوم، صنایع دستی، نوع غذا و نوشیدنی عشایر را در اقامتگاه‌های عشایری برای میهمانان نوروزی پیش‌بینی نماییم.
مهندس علیرضا ذاکر عباسعلی با بیان اینکه این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک کوهستانی دراک راه‌اندازی شده و از روز جمعه فعالیت خود را آغاز نموده، گفت: در طی روز‌های آینده نیز نمونه این اقامتگاه‌ها در ارتفاعات بام سبز شیراز، کوه نور و دیگر ارتفاعات پیش‌بینی شده است. وی افزود: تلاش داریم تا خدمات رفاهی و اقامتی را در سطح مطلوب و مناسب و با کیفیت خوب ارائه دهیم. وی با  بیان اینکه در کنار این فعالیت‌ها تلاش کردیم تا فضاهای عمرانی و نورپردازی و خدمات موردنیاز را در مجموعه ارتفاعات شیراز برای میهمانان فراهم کنیم، اظهار کرد: نمونه این اقامتگاه‌ها که در مجموعه پارک دوهزار هکتاری دراک راه‌اندازی شده است، در ارتفاعات بام شیراز و کوه نور نیز راه‌اندازی کنیم.
ذاکر عباسعلی با اشاره به اینکه به میهمانان در بخش غذا و نوشیدنی و اقامتگاه سرویس مناسب ارائه می‌گردد، گفت: به‌زودی این اقامتگاه‌ها به عنوان الگوی کشوری معرفی می‌شود. وی افزود: سرمایه‌گذاری این مجموعه به طور کامل توسط بخش خصوصی انجام شده است. او با اشاره به تأمین 400 پارکینگ همزمان در پارک کوهستانی دراک، اظهار کرد: طی روزهای آینده با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، ظرفیت ۴۰۰ خودرو در پارک دراک در آن واحد خواهیم داشت و تابلو هوشمند اعلام ظرفیت درب ورودی پارک نصب می‌شود و مابقی خودروها در پارکینگ پارک می‌شوند و با خودروهای خود مجموعه به نقاط مختلف پارک به صورت رایگان انتقال می‌یابند. ضمناً در ورودی پارک نیز مبلغی از هر خودرو 
دریافت می‌گردد.
در ادامه این مراسم، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح اقامتگاه دائمی عشایری در بوستان دوهزار هکتاری دراک که در آستانه سال نو اتفاق افتاد، اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی کمک می‌کند که هویت‌ها و فرهنگ‌های اصیل ایرانی حفظ شود و اشاعه پیدا کند.
غلامرضا رضایی با بیان اینکه ایران اسلامی متشکل از فرهنگ‌ها و اقوام مختلفی است که وجه اشتراک همه آنها ایران اسلامی است، اظهار داشت: همه ابزارها، آداب و رسوم فرهنگ‌ها و اقوام مختلف باید به دنبال ترویج غیرت ایرانی باشد تا خاک و خون ساکنان این سرزمین حفظ شود. او در بخش دیگری از سخنان خود برپایی چنین رویدادهایی را در تقویت و جوشش غیرت ایرانی مؤثر دانست و گفت: همه افرادی که در این کشور هستند، جزئی از این آب و خاک هستند و باید مراقبت کنیم که تحت تأثیر تبلیغات شبکه‌های خارجی قرار نگیرند.
غلامی با تأکید بر اینکه نباید تحت تأثیر شبکه‌های بیگانه نسبت به حفظ کیان خانواده بی‌تفاوت باشیم، گفت: رویدادهایی مانند این رویداد کمک می‌کند تا نقش خانواده در جامعه تقویت شود و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه ترویج شود.
مسئول پارک کوهستانی دراک نیز با بیان اینکه پارک کوهستانی دراک محیطی کوهستانی است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع تصمیم گرفته شد تا در این پارک اقدام به برپایی اقامتگاه‌ دائمی عشایری با هدف احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ عشایری راه اندازی شود تا سنن و فرهنگ آنان حفظ و احیا گردد.
غلامرضا جعفری گفت: در این مجموعه، پنج سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و تا چند روز آینده نیز چندین چادر به این مجموعه اضافه می‌شود. وی افزود: این مجموعه ظرفیت پذیرش150 نفر به صورت همزمان را دارد. میزان سرمایه‌گذاری این مجموعه یک‌میلیارد و 500میلیون تومان است که توسط بخش خصوصی تأمین شده است. ‪

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی