[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آبادانی در محضر سعدی شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
در آستانه بهار پرشور طبیعت، هفتمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز مشتمل بر افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰میلیارد تومان با افتتاح فاز اول محور گردشگری و فضای شهری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی انجام شد. این مراسم صبح شنبه ۲۷ اسفندماه با حضور استاندار فارس، شهردار کلان‌شهر شیراز، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول و مدیران شهری با همراهی اصحاب رسانه در محله دیرینه سعدی برگزار شد.
 عزم جدی برای محرومیت‌زدایی
استاندار فارس در این مراسم از عزم جدی برای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد. محمدهادی ایمانیه با تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم فرهنگ‌مدار فارس و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: منطقه سعدی دارای مردمانی اصیل، معتقد و شرافتمند است که وفاداری آنها به شهر شیراز و ایران بارها اثبات شده است. او در همین رابطه بیان داشت: اهالی این منطقه نسبت به برپایی آیین‌های مذهبی و ملی نگاه ویژه ای دارند و این در حالی است که جامعه مدیران نتوانسته اند رسالت‌های خود را نسبت به این مردم غیور به جا آورند. وی از این طرح به عنوان اقدامی مؤثر در حوزه گردشگری و تقویت نشاط اجتماعی یاد کرد و افزود: قیمت روز اجرای این پروژه مبلغی بالغ بر هزارمیلیارد تومان می‌شود. به همین دلیل تلاش داریم با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری شیراز اقدامات تأثیرگذاری در حوزه زیباسازی و احیای بافت فرسوده برداریم. استاندار فارس از سعدی به نام شاعر پرآوازه جهان اسلام و جهان بشریت یاد کرد و افزود: اشعار این شاعر گران‌مایه در معتبرترین مجامع بین‌المللی خودنمایی می‌کند و این بیانگر اصالت فرهنگ اصیل فارس و ایران است. سامان‌دهی محور سعدی از رسالت‌های اصلی است که باید نسبت به آن همت گماشت و چشم‌انداز مناسبی را پیش روی ایرانیان و جهانگردان بین‌المللی قرار داد.
 اجرای پروژه‌ها بر اساس عدالت‌محوری
شهردار کلان‌شهر شیراز در این مراسم از اجرای عدالت‌محور پروژه‌ها در بستر کلان‌شهر شیراز خبر داد. محمدحسن اسدی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: در این ایام قشر عظیمی از کارکنان شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی مشغول آماده‌سازی مقدمات برای خدمت‌رسانی نوروزی هستند. او بیان داشت: با اجرای این پروژه در تداوم برنامه‌های جهش عمرانی دهه فجر شاهد به ثمر نشستن هفتمین مرحله هستیم که آن را به شهروندان فهیم شیرازی و به ویژه منطقه سعدی تقدیم می‌کنیم. او با تقدیر از یکایک افرادی که نقش مؤثری در اجرای این پروژه ایفا کردند، اظهار داشت: با اجرای این پروژه منظر شهری در این منطقه بهبود خواهد یافت و در پرتو آن شاهد نشاط شهروندی هستیم.
 اهمیت تسریع در اجرای پروژه‌ها
مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین جشنواره جهش عمرانی و افتتاح محور گردشگری عزت‌الله فهندژ سعدی گفت: این پروژه از نظر ریالی و حجم عمرانی هرچند ارزشمند است، اما با توانایی بالای اجرایی شهرداری انتظار است این پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل گردد. او با بیان اینکه حق مردم و شهروندان بیشترین خدمات است، تصریح کرد: هرکاری برای مردم انجام دهیم، کمترین خدمت است. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه محله سعدی از مهم‌ترین نقاط گردشگری شهر شیراز است، خاطرنشان کرد: ضرورت اهمیت این منطقه می‌طلبد که از این منطقه رفع محرومیت شود.
 رونق گردشگری در فضای شهری
محمدرضا هاجری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر در شهرداری منطقه سه در آیین افتتاح محور گردشگری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی در ادامه جشنواره عمرانی در سطح منطقه سه گفت: یکی از اقدامات شورای ششم رفع مشکلات پیش روی ایجاد طرح گردشگری و فضای شهری حاج عزت‌الله فهندژ بود که با همت شورای انقلاب این اقدام صورت گرفت. او با اشاره به حجم عملیاتی برای این محور گردشگری که فاز یک آن به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: قرارگرفتن محور گردشگری حاج عزت‌الله فهندژ در همسایگی آرامگاه سعدی ضرورت بهره‌برداری فاز دوم این طرح در ۶ ماه اول سال آینده را دوچندان می‌کند. او با اشاره به اینکه جداره‌های این محور گردشگری همانند محورهای گردشگری دیگر در شهر شیراز خواهد شد و تنها یک معبر سنگ‌فرش‌شده نیست، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ ملک برای احداث این محور تملک شده است. هاجری همچنین از کلنگ‌زنی اولین مجموعه فرهنگی تعزیه ایران خبر داد و گفت: ایجاد چنین فضاهایی، اقدامی ماندگار برای نیروهای خدوم انقلابی در شورا و شهرداری خواهد بود.
 تدبیر شهردار، حمایت شورای شهر
شهردار منطقه 3 شیراز از عزم راسخ برای محرومیت‌زدایی در این منطقه خبر داد. دکتر غلامرضا شهریاری با تشریح جزئیاتی از این طرح عمرانی گفت: در فاز اول این پروژه، یک کوچه شش‌متری به محوری سی تا پنجاه‌متری تعریض شده است و شهرداری شیراز در یک بازه زمانی شش‌ساله نسبت به تملک و اجرای پروژه همت گماشت. او در ادامه بیان داشت: فاز نهایی این پروژه تا شهریورماه سال جاری با تدبیر شهردار کلان‌شهر شیراز و حمایت شورای اسلامی شهر و تلاش کارکنان منطقه 3 به بهره‌برداری خواهد رسید. شهریاری از تملک 180 واحد مسکونی در راستای اجرای این پروژه خبر داد و افزود: در سال آینده جهش عمرانی در منطقه سعدی با 300میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی تعریف شده است که مشتمل بر ساخت اولین مجموعه ورزشی بانوان، اولین پارک خانواده، پیاده‌راه‌سازی و سایر پروژه‌های عمرانی است. او با قدردانی از تلاش‌های شهردار پیشین منطقه 3 شیراز اظهار داشت: در سال آینده اعتباری معادل 800میلیارد تومان به پرووژه‌های منطقه 3 اختصاص یافته است که شامل شهرک‌های رکن‌آباد، زیباشهر و سایر مناطق می‌شود.  

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی