[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به‌دنبال اشتغال اثربخش هستیم ، روزنامه شیراز نوین

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: همه فعالیت‌های اصلی و پشتیبان در زنجیره ارزش دانشگاه به سمت ایجاد اشتغال مؤثر هدف گیری شده است؛ لذا یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه اشتغال محوری و تأکید بر ایجاد دانش‌آموختگان دانش‌کار و مهارت‌محور در راستای رفع نیازهای کشور است.  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، آیین تکریم و معارفه سرپرست واحد استانی فارس با حضور فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه، رؤسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی این استان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، فتحیان اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر مبنای علم نافع تشکیل شده است و هدف از این دانشگاه اشتغال مؤثر به مفهوم واقعی است.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل چهارم با تأکید بر توجه به نیازهای جامعه و تنها دانشگاه مردمی در کشور است که همه امور آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و از بدو تأسیس، دانشگاه فراز و فرود زیادی داشته، اما در مجموع برآیند حرکتی دانشگاه مثبت، اثرگذار و نقش آفرین بوده است؛ به گونه‌ای که به‌تدریج بقیه زیر نظام‌های آموزشی نیز سعی می‌کنند به اهداف والای این دانشگاه در روند حرکتی خود توجه نمایند.
فتحیان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه از سال 96 تا 1400 می‌بایستی در حوزه آموزش‌های عالی مهارتی به سهم حداقل 30درصدی می‌رسیدیم که حدود 12 تا 13 درصد آن محقق شد، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز سهم 37درصدی مدنظر قرار گرفته است و این نشان می‌دهد فاصله ما از اهداف برنامه‌ای زیاد است و یقیناً بخش مهمی از این نقش را دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ایفا نماید.
به گفته فتحیان، از حدود ۲.5میلیون نفر جمعیت بیکار قریب به 40 درصد آنها دانش آموختگان دانشگاهی هستند و به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها نتوانسته اند نقش خود را در بازار کار به خوبی ایفا کنند و اعتماد صنایع را جلب نمایند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین امرالله مختاری معاون آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس گفت: ارتباطات باید ابزار رسیدن به مقصود باشد، اما متأسفانه جای مقصود را گرفته است. انسانی که ارتباطاتش در امور اعتباری است و گاهی ارتباطات وجود انسانی را به حدی می‌گیرد که مقصود و هدف نهایی را فراموش می‌کند.
در ادامه مراسم، سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس بیان کرد: دانشگاه‌های متنوعی در کشور داریم و هر دانشگاهی با فلسفه و هدفی ایجاد شده است. آنچه دانشگاه به دانشجو می‌دهد و مهارتی که صنعت نیاز دارد، همیشه یکی نیست و گاهی دانشجو باید در صنعت دوره‌های آموزشی و مهارت را کسب کند تا بتواند وارد بازار کار شود.
محمدحسین شفیعی با اشاره به اینکه نیاز به دانشگاه‌هایی است که مهارت و نیاز صنعت را همزمان تأمین کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر همین اساس شکل گرفته و ظرفیت بزرگی برای کشور است که صنعت متولی دانشگاه‌داری است. وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی ترکیبی از بخش خصوصی و دولتی است. دانشگاه ما باید به قدری ظرفیت و جذابیت ایجاد کند که پذیرش داشته باشد و همین باعث پویایی دانشگاه جامع علمی کاربردی شده است.
شفیعی افزود: در بحث صنعت، گاهی فکر می‌شود فقط به نخبگان نیاز است؛ اما اینگونه نیست و اگر بخواهیم صنعت در کشور به خودکفایی برسد، باید تبدیل به محصول شود. این رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی است که ایده‌ها تبدیل به محصول شود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با تأکید بر اینکه ظرفیت زیاد است و پاشنه آشیل جامعه ما اشتغال است، اظهار داشت: به کمک مراکزی که زیرمجموعه استان هستند و همراهی ستاد استان که مجموعه را راهبری می‌کند، باید فضایی ایجاد کنیم که فارغ التحصیلان دبیرستان و هنرستان‌ها به این جمع بندی برسند که اگر وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی شوند، بحث اشتغال آنها تا حدود زیادی حل شده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از طرف کارکنان واحد استانی فارس و مراکز آموزش علمی کاربردی این استان، از زحمات بیش از 4 سال دکتر حبیب دانش‌منش رئیس سابق واحد استانی فارس تقدیر و با قرائت حکم دکتر محمدحسین شفیعی، وی به عنوان سرپرست واحد استانی فارس 
معرفی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی