[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

همیاران پلیس گره‌گشای ترافیک هستند ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: فرهنگ ترافیک یکی از خرده فرهنگ‌هاست و با توجه به افزایش روزافزون خودرو از حدود ۱۰۰ سال پیش به این سو، هنوز در خصوص مسائل ترافیکی و احترام به حقوق یکدیگر و از همه مهم‌تر عابران پیاده دچار مشکل هستیم و آن چنان که باید به مسئله موردنظر پرداخته نشده است. به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، وی افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز چند سالی است که در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و فرهنگ سازی ترافیکی گام نهاده تا به این خرده‌فرهنگ معنای بیشتری ببخشد. به گفته او، از کارهای اساسی فرهنگی مجمع خیرین بحث ترافیک و فرهنگ ترافیکی است. این کار از سال 94 توسط افراد داوطلب در مشاغل مختلف به طور مستمر تا به امروز ادامه داشته است. سیدعبدالرضا دستغیب ادامه داد: قریب 150 نفر داوطلب با همکاری پلیس راهور استان در راستای فرهنگ‌سازی ترافیک آموزش‌های لازم را دیده و پس از آن در تقاطع‌های پرتردد سطح شهر مردم را نسبت به فرهنگ ترافیکی راهنمایی و ارشاد می‌کنند. این مقام مسئول ادامه داد: در ایام نوروز 55 نفر از همیاران مهربان ترافیک با پلیس راهور استان در بحث تسهیل ترافیک و فرهنگ ترافیکی همراه بودند.
امسال نیز در نوروز 1402 همیاران مهربان ترافیک به رسم هرساله وقت خود را نذر کرده و تسهیلگر ترافیک نوروز بودند. او همچنین از خانواده‌های صبور همیاران ترافیک در این ایام ویژه نوروز تشکر و قدردانی کرد. عبدالرضا دستغیب در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات در بحث ترافیک وجود دارد، این است که گفته می‌شود 70 درصد مرگ و میر عامل انسانی دارد؛ لذا وقتی عامل انسانی است، باید ضرورت یک بسیج عمومی برای این کار وجود داشته باشد. 
او ادامه داد: متأسفانه آمار کشته‌شدگان ناشی از تصادفات جاده ای و خیابانی در نوروز 1402 با یک هواپیمای پهن‌پیکر برابری می‌کند و بسیار ناراحت‌کننده است. از یک طرف نیروی انسانی از دست رفته و از طرفی تصادفات ترافیکی بار سنگینی از هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی را به افراد خانواده و دوستان مصدوم وارد می‌کند و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
سرهنگ سلیمی جانشین پلیس راهور استان فارس گفت: با توجه به ترافیک حاصل از ورود گردشگران نوروزی به شهر شیراز، همیاران مهربان ترافیک با هدف رفع مشکلات ترافیکی و روان‌سازی ترافیک کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راهور و آموزش‌های لازم همیاران مهربان ترافیک با البسه متحدالشکل در تقاطع‌های پرتردد شهر به صورت راهنما و به منظور برطرف کردن گره‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی باعث تسهیل در ترافیک به ویژه در ایام نوروز شده اند. شایان ذکر است، همیاران مهربان ترافیک که در تقاطع پرتردد مستقر شده اند، علاوه بر آنکه آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده اند، با جاذبه‌های گردشگری سیاحتی و نوروزی آشنایی دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در امر راهنمایی به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی