[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

علم مصدر اشتغال‌آفرینی شد نخستین دفتر کاریابی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان فارس افتتاح شد، روزنامه شیراز نوین

با حضور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس و مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، نخستین دفتر کاریابی داخلی رایگان در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز افتتاح شد و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، در این مراسم خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به بازنگری سند فرهنگ کار و تعاون استان، اظهار داشت: ظرفیت‌های استان فارس از نظر اقلیمی و سایر مسائل از استان‌های دیگر متفاوت بوده و نیاز است که این سند مبتنی بر ظرفیت‌ها و اسناد بالادستی باشد. خداپرست با اشاره به اهمیت نتیجه‌بخش‌بودن راه‌اندازی دفاتر کاریابی افزود: حل مشکل یک نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به سرمایه‌های فارس اضافه می‌کند. وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌های انسانی باید در جهت توسعه و پیشرفت استان استفاده شود، تأکید کرد: استان فارس در حوزه‌های مختلف تولیدی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سرمایه‌های انسانی شایسته ای دارد. مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، حلقه مفقوده بین علم و صنعت را یکی از نیازهای روز جامعه عنوان کرد و گفت: تقویت این ارتباط به فراهم آوردن فرصت‌های شغلی کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: راه اندازی دفاتر مشاوره شغلی می‌تواند در ارائه مشاوره صحیح، هم به کارفرمایان متقاضی نیروی کار و هم به کارجویانی که متقاضی اخذ فرصت شغلی هستند، کمک کند و مشکلات آنها را تا حدی برطرف کند.
خداپرست با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی بر نیاز بازار کار تعریف شده است، تأکید کرد که تقویت مهارت‌آموزی در فضای عملی می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکلات کارجویان داشته باشد.
سرپرست واحد استانی فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی کارآفرین و شغل‌محور است، گفت: به منظور ارتباط مؤثر و دوسویه با بازار کار وجود دفاتر کاریابی تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربردی این استان به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال دانش‌آموختگان ضروری است.
محمدحسین شفیعی افزود: در همین راستا مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز به عنوان مرکزی پیشرو اقدام به اخذ این مجوز کاریابی کرده است.
آیلین صادقی سروستانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در حاشیه افتتاح دفتر کاریابی داخلی این مرکز آموزشی اظهار داشت: از آنجا که این مرکز دارای بیش از هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است، لذا بر آن شدیم که در راستای پیاده‌سازی ایده‌های جدید در این مرکز به دنبال ایجاد یک دفتر کاریابی اختصاصی باشیم که در این رابطه به منظور تکمیل چرخه اشتعال دانشجویان مجوز دفتر کاریابی فوق از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اخذ و همزمان با افتتاح آن رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز افزود: این دفتر کاریابی در واقع به یک مرکز دانشگاهی کمک می‌کند تا چرخه اشتغال دانشجویان آن تکمیل و دانشجویان در کنار تحصیل به صورت تمام وقت یا پاره وقت مشغول به کار شوند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این دفتر کاریابی در مقام مقایسه با کاریابی‌های متداول و موجود، تخصصی بودن و بدون هزینه بودن آن برای دانش‌آموختگان و دانشجویان است.
صادقی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دفتر کاریابی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز یک بانک اطلاعاتی از کارجوهای دانشجو تهیه شده تا در اختیار کارفرماها قرار گیرد که از این طریق آنها با شناختی که از تخصص و رزومه دانش‌آموختگان یا شاغلان به تحصیل به دست می‌آورند، به راحتی و بر اساس اولویت و نیاز خود نیروهای مورد نیازشان را در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ‌گونه هزینه ای تأمین کنند.
وی همچنین با بیان اینکه دفتر کاریابی مرکز آموزش علمی کاربردی می‌تواند حلقه ارتباط با صنعت باشد، افزود: در این راستا با توجه به نیاز روز کارفرما نیز آماده هستیم تا دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصصی که مدنظر کارفرمایان است را برگزار کرده و آموزش‌های لازم را به نیروهای کار ارائه دهیم.
صادقی از دیگر ویژگی‌های این دفتر کاریابی را ارتباط مستقیم آن با اتحادیه‌ها و صنوف استان فارس عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز رابطه منظم و تعریف شده ای با بیشتر اتحادیه‌ها و صنوف در استان فارس دارد و بانک اطلاعاتی ایجادشده نیز کمک بسیار بزرگی برای اتحادیه‌ها و انجمن‌ها صنوف است تا نیروهای موردنیاز خود را به راحتی 
تأمین کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی