[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارتباط حوزه و تعاونی‌ها تقویت شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در فارس، تقویت ارتباط حوزه‌های علمیه با تعاونی‌ها را یکی از راه‌های مردمی ساز اقتصاد عنوان کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۱۲ فروردین در دیدار نوروزی با اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی و تعاونگران فارس با اشاره به اینکه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به عنوان یکی از مدیران موفق توانست در راستای تحقق تعهد اشتغال استان برنامه ریزی و پیگیری کند، یادآور شد که در سال گذشته بیش از ۷۳هزار شغل ایجاد شده است. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تأکید بر اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد که باید برای نیروهای متخصص، فرصت شغلی بیشتری ایجاد شود. آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید در رده‌های کارشناسی، شغل‌های بیشتری فراهم شود، به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی شدن دولت، اشاره کرد و یادآور شد که این مقوله، کار ظریفی است که باید شکل بگیرد. امام جمعه شیراز همچنین از بسیج به عنوان یک تجربه خوب برای مردمی کردن دولت نام برد و تأکید کرد که برای مردمی کردن حاکمیت، چاره‌ای جز الگو گرفتن از بسیج نداریم. نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: یکی از روش‌های مردمی سازی این است افرادی که در موضع مدیریتی هستند با حلم و بردباری، کار مردمی انجام دهند. آیت‌الله دژکام با اشاره به اهمیت این روش برای توسعه مردمی کردن امور، رمز موفقیت جمهوری اسلامی را در مردمی بودن آن تلقی کرد. او با بیان اینکه اگر از اصل مردمی بودن فاصله بگیریم، کیان نظام لطمه می‌بیند، ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سال تحولی با مهار تورم و رشد تولید باشد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال، بر لزوم ارتباط حوزه علمیه با بخش تعاون و فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و گفت: باید طرحی نو ریخته شود؛ چراکه یکی از راه‌های مردمی‌سازی اقتصاد، نقش‌آفرینی حوزه علمیه در اشاعه فرهنگ تعاون و تقویت ارتباط آن با تعاونی‌هاست. سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این دیدار، نگاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به حوزه اشتغال را موجب بهبود فضای کسب و کار دانست و از همراهی و همدلی او در این زمینه قدردانی کرد. مدیر حوزه‌های علمیه فارس هم در ادامه با بیان اینکه تعاون باید به عنوان یک فرهنگ در حوزه‌های مختلف جامعه تبلور یابد، گفت: با توجه به مقبولیت حوزه علمیه در میان مردم، می‌توان در راستای پیشبرد اهداف، تعاون را از مجرای حوزه به مردم معرفی کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی