[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رحیمی مدیرکل اسبق ورزش فارس: دود ضعف هیئت‌ها به چشم ورزشکاران می‌رود، روزنامه شیراز نوین

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌هایی که مدیران ورزشی باید به آن توجه کنند وجود هیئت‌های ورزشی توانمند است، گفت: هیئت‌های ورزشی بازوان پرتوان ورزش هستند که اگر قوی نباشند دودش به چشم ورزش خواهد رفت.
اسکندر رحیمی، دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک مدیر ورزشی با درایت و شایسته باید از رؤسای هیئت‌های توانمند سود ببرد و اگر فردی شایسته ریاست هیئت است و بنا به دلایلی داوطلب قرار گرفتن در این جایگاه نمی‌شود، مدیران باید شرایط لازم را برای نامزدی او مهیا کنند چرا که بیشتر زحمات ورزش بر دوش هیات‌هاست لیکن پیروزی‌ها و موفقیت‌ها بنام مدیران ورزشی ثبت می‌شود کما اینکه شکست‌ها هم بنام آن‌ها رقم خواهد خورد.
مدیرکل اسبق ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه خوشبختانه در ورزش استان مردان و زنان بزرگ، توانمند و لایق جهت هدایت هیئت‌های ورزشی وجود دارند، گفت: متأسفانه به دلیل مسایل و مشکلاتی که در ورزش به وجود آمده آنها اعلام آمادگی نمی‌کنند از این رو اگر مسئولان ورزش به نحوی از آنان دلجویی و ارتباط برقرار نکنند و با حوزه ورزش آشتی ندهند، باید گفت ورزش فارس به قهقرا خواهد رفت.
رحیمی تاکید کرد: روزگاری نه چندان دور استان فارس، ۲ تیم فوتبال در لیگ برتر و سه تیم در دسته اول داشت، در بسکتبال و والیبال درلیگ برتر و دسته اول نماینده داشت و در رشته‌هایی چون کشتی، ژیمناستیک، شنا، هندبال، وزنه‌برداری و بسیاری از رشته‌های رزمی در ورزش آقایان و بانوان و دیگر رشته‌ها در کشور خوش می‌درخشیدند اما امروز به غیر از حسرت چیزی به دل نمانده است.
آه از نهادمان برمی‌آید، آیا گوهر شناس نیستیم
این استاد دانشگاه ادامه داد: هرگاه می‌شنویم که به اندازه یک تیم والیبال، بسکتبال و فوتبال و فوتسال خواهران و برادران ورزشکار شیرازی مهاجر به استان‌های دیگر داریم آه از نهادمان برمی‌آید، چرا مربیان ارزنده رشته‌های مختلف ورزشی استان فارس به استان‌های دیگر کوچ کرده‌اند آیا ما گوهرشناس نیستیم؟
ساخت و ساز اماکن ورزشی مهم است اما ...
وی با بیان اینکه مدیران ورزشی نباید فراموش کنند که ایجاد فضاهای ورزشی و ساخت و ساز مهم است اما آنچه نمود پیدا می‌کند موفقیت در میادین ورزشی داخلی و خارجی است، افزود: توقع این است که مسئولان استان همت کنند و ارتباط تنگاتنگی بین صاحبان صنایع و مسئولان ورزش استان برقرار و آنها را تشویق به سرمایه گذاری در ورزش کنند و از سویی دیگر مسئولان ورزش هم باید قدر افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری در ورزش را بدانند تا آنها از حضور در ورزش دلسرد نشوند.
ورزش پدیده اجتماعی
این پیشکسوت والیبال فارس با تاکید بر اینکه در جوامع صنعتی و نیمه صنعتی دنیای امروز کمتر پدیده اجتماعی مانند ورزش می‌تواند مورد توجه قشرها و طبقات مختلف قرار گیرد، گفت: نفوذ ورزش در افراد جامعه به قدری است که کمتر کسی پیدا می‌شود که نسبت به مسایل ورزشی و نتایج رویدادها و مسابقات بی‌علاقگی نشان دهد.
رحیمی ادامه داد: امروزه نه تنها روزنامه‌ها و مجلات متعدد ورزشی منتشر می‌شود، بلکه بسیاری از خبرگزاری‌ها و اکثر کانال‌های تلویزیونی و رادیویی بخشی از برنامه خود را به ورزش و رویدادهای ورزشی اختصاص داده‌اند و در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان چندین شبکه ورزشی وجود دارد که در آن به نقد، تحلیل و تفسیر رشته‌های مختلف ورزشی و تبادل نظر درباره ورزش و رویدادهای ناشی از آن می‌پردازند که این امر بیانگر اهمیت ورزش در هرجامعه‌ای است که اقشار مختلف آن را دنبال می‌کنند.
ورزش سکوی پرتاب
وی اضافه کرد: ورزش پدیده‌ای است که کاندیدای نمایندگی در مجلس و شورا جهت پیروزی درانتخابات از حمایت ورزشکاران سود می‌جویند، در نتیجه بار سنگینی بر دوش مدیران ورزشی است زیرا تمام اعمال، رفتار، کردار، گفتار و کارایی مدیران ورزشی توسط اقشار جامعه رصد می‌شود و این موارد در حوزه مدیریتی دیگر کمتر یافت می‌شود.
در ورزش منیت وجود ندارد، محل دوستی‌هاست
رحیمی گفت: در چنین شرایطی مدیران ورزشی بار سنگینی بر دوش می‌کشند و باید با درایت و هوشیاری کار خود را انجام دهند، زیرا در ورزش بغض، حسد، کینه و منیت وجود ندارد، ورزش محل دوستی‌ها و پیوندهاست و اگر غیر از این باشد با شکست مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در استان فارس ۴۸ هیئت ورزشی فعال است که برخی از آنها به صورت سرپرستی اداره می شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی