[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سال پرتلاشی را پشت سر گذاشتیم، روزنامه شیراز نوین

101 حلقه چاه در استان فارس کف‌شکنی شده است 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس از حفر و کف شکنی 101 حلقه چاه در یک سال گذشته خبر داد. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان فارس از حفر یا کف شکنی 101 حلقه چاه در شهرها و روستاهای استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال پرتلاشی را در حوزه تأمین آب شرب مردم فارس پشت سر گذاشتیم و البته امروز خوشحالیم که تلاش‌هایمان به ثمر نشسته و موجب سربلندی‌مان گردیده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، وحید حق‌شناس معاون بهره‌برداری و توسعه آب این شرکت با بیان اینکه سال 1401 سال سختی در حوزه آب‌رسانی به مردم استان بود، گفت: بحمدالله با برنامه ریزی مدون و کار مضاعف، تلاش کردیم تا مشکلات ناشی از کم آبی در شهرها و روستاهای استان را مدیریت کنیم و امروز خوشحالیم که تلاش‌هایمان به نتیجه رسید و وضعیت مطلوبی را در تأمین آب شرب مردم شاهد هستیم. 
وی در همین راستا افزود: در کنار منابعی از قبیل ذخایر سدها، چشمه‌ها، قنات‌ها و... تأمین بخش زیادی از آب شرب مردم استان فارس از طریق چاه‌های آب شرب تأمین می‌گردد که بروز خشک‌سالی‌های سنواتی طی سال‌های قبل منجر به خارج شدن از مدار بهره برداری تعدادی از این منابع تأمین آب گردید. 
همچنین تحت پوشش قرار گرفتن مشترکان جدید آب شرب ایجاب می‌کند طرح‌های توسعه ای جدیدی در حوزه آب‌رسانی مطالعه و اجرا شود. در همین راستا علاوه بر اقدامات فنی مهندسی گسترده با هدف نگهداشت و ارتقای کمی و کیفی آب منابع موجود، طی سال گذشته به منظور تأمین آب شرب مشترکان جدید و قدیم آب شرب در شهرها و روستاهای استان، شرکت آبفا فارس اقدام به حفر، تجهیز و برق رسانی 65 حلقه چاه، اجرای 304675 متر خط انتقال آب، 112159 متر شبکه توزیع آب، اصلاح 91463 متر خط انتقال و اصلاح 340451 متر شبکه توزیع آب شرب در استان نموده است. همچنین به منظور تأمین آب شرب مشترکان خود 65 حلقه چاه در یک سال گذشته حفر و 36 حلقه دیگر را کف شکنی نموده ایم. 
وی افزود: احداث مخازن شهری و روستایی با ظرفیت مجموع 27هزار مترمکعب از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفا فارس در این بازه زمانی بوده است. حق‌شناس با اشاره به این موضوع که در کنار طرح‌های فنی و مهندسی، افزایش برنامه‌های فرهنگی در راستای مدیریت مصرف آب نیز اجتناب ناپذیر است، گفت: وضعیت منابع آب به گونه ای است که باید مجدانه به سمت مدیریت عرضه و تقاضای آب برویم و به دنبال راهکارهای نوین و مؤثرتری در حوزه مدیریت 
مصرف باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی