[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اساتید شاخص دانشگاه امیدآفرینی کنند، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار نوروزی با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش اساتید شاخص دانشگاه را در آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان و نسل جوان، تأثیرگذار خواند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت الله دکتر «لطف‌الله دژکام» در این دیدار ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان، به فضایل و برکات و استفاده معنوی از این ماه اشاره کرد و پیشاپیش میلاد کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت.
او در این دیدار نوروزی با تأکید بر تلاش برای تحقق اهداف سلامت‌محور و رضایت عمومی در راستای خدمت‌رسانی به مردم، عنوان کرد: باید تلاش شود تا مردم از روند توسعه خدمات در مقایسه با زمان پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اطلاع یابند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، نقش اساتید شاخص دانشگاه را در آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان و نسل جوان تأثیرگذار خواند و افزود: با برنامه‌ریزی و تغییر در رویکردهای آموزشی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی و بین‌الملل، باید برای توسعه فرهنگ انقلاب شکوهمند اسلامی به دنیا تلاش کرد.
آیت الله دکتر دژکام، جامعه علمی شامل اساتید و دانشجویان را دارای جایگاه تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی دانست و بر نقش دانشگاه، مسئولان و اساتید در توسعه ارتباطات بین‌الملل تأکید کرد.
او با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات جهادگونه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی گفت: اقدامات مطلوبی در راستای توسعه عمرانی مراکز درمانی، بهبود خدمات رفاهی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان انجام شده و باید با تلاش در حوزه‌های مختلف به ویژه در حیطه‌های پژوهش، آموزش و امور بین‌الملل به‌‌عنوان محورهای علمی جامعه دانشگاهی، خدمت‌رسانی 
افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به سنت مسئولان دانشگاه در آغاز سال جدید برای دیدار با مسئولان استانی و تجدید میثاق در مسیر خدمت‌رسانی، هدف از این دیدار را نیاز مسئولان دانشگاه به دعای خیر، توجه معنوی و سخنان هدایتگرانه نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز عنوان کرد.
دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال «مهار تورم؛ رشد تولید» گفت: در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز به نحوی برنامه‌ریزی شده تا اولویت‌بخشیدن به برنامه‌ها موجب کاهش تورم و محقق‌شدن این اهداف شود.
او تلاش مسئولان برای مدیریت کرونا در استان، توسعه زیرساخت‌های سلامت استان با راه‌اندازی مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و تجهیزات پزشکی موردنیاز، تلاش برای کاهش بار مراجعه بیماران از شهرستان‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شیراز، پرداخت معوقه‌ها و مطالبات مالی اساتید، کارکنان و دانشجویان در سال گذشته را از جمله محورهای شاخص فعالیت‌های دانشگاه در راستای رضایتمندی مردم، اساتید، کارکنان و دانشجویان برشمرد و گفت: این دستاوردهای مهم با تلاش بی‌وقفه مجموعه دانشگاه در سراسر استان، هم‌اندیشی، اصلاح امور، صرفه‌جویی و جلوگیری از چالش‌ها محقق شده است.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به بهره‌مندی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز از توانمندی و ظرفیت‌های بالای اساتید برجسته، از تلاش برای ارتقای جایگاه علمی و مرجعیت دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور و منطقه خبر داد و اظهار کرد: تلاش شده تا علاوه بر تعلیم و تربیت که از رسالت‌های دانشگاه است، با بهره‌وری از تأثیر علمی انقلاب اسلامی در دانشگاه، روحیه انقلابی در دانشجویان نیز افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در این دیدار با قدردانی از پیگیری و تلاش دلسوزانه مسئولان استان در راستای گسترش خدمات سلامت‌محور به ویژه در حوزه توسعه بیمارستان‌های دولتی در شیراز و تأمین اعتبارات مالی، از حمایت‌های آیت‌الله دکتر دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در این زمینه قدردانی و طلب راهنمایی و دعای خیر کرد.
دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این دیدار ضمن تبیین اقدامات دانشگاه در حوزه‌های مختلف، پیرامون برنامه‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: افزایش پذیرش دانشجویان خارجی و درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در شیراز، گویای تلاش‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی