[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فعالیت‌های فرهنگی در اولویت باشد، روزنامه شیراز نوین

مدیر حوزه علمیه منصوریه در دیدار با مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت امور قرار دارد، گفت: اگر فرهنگ‌ها اصلاح شود، امکانات فراهم است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق عنوان کرد: امام صادق(ع) شرط موفقیت هر انسان موفق را در گرو رعایت سه اصل برشمردند که نخستین آنان ویژگی تخصص در کار، دومین امانت‌دار بودن و سومین آن مهربانی با زیرمجموعه‌هاست.
وی خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان، شهرداران مناطق، رؤسای سازمان‌ها و مدیران شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه منصوریه شیراز قدمت بیش از ۶۰۰ سال خدمت به عالم اسلام دارد. بسیاری از بزرگان آمدند، درس خواندند و درس دادند و به عالم آخرت رفتند. اکنون آثار و بنا مانده است و آنان نیز در جوار رحمت الهی هستند. نوبت ما نیز خواهد رسید؛ این میزها، فرصت‌ها و این قلم‌ها همیشه ماندگار نخواهد بود.
استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: ریاست امانتی است که باید در این دنیا گذاشت و رفت و شرط موفقیت عدم وابستگی است. کسانی در کار موفق هستند که نگاه آنان به ریاست امانتی است. خوبی‌ها ماندگار خواهد ماند.
وی بیان کرد: اکنون شرایط خدمت کردن مسئولان در نظام اسلامی فراهم است؛ بنابراین اگر انسان منشأ خدمت برای جامعه باشد، توفیقی است که از سوی خداوند حاصل شده است. حجت‌الاسلام و المسلمین حدائق در خصوص حجاب نیز گفت: عده‌ای حجاب را تکلیف شخصی می‌دانند، در صورتی که اینچنین نیست؛ حجاب موضوعی است که مربوط به سلامت روح و روان جامعه است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار امیدواری کرد: سال پیش رو، سالی توأم با عزت برای ایران اسلامی و مردم شیراز شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) باشد. مهدی طاهری با اشاره با نام‌گذاری امسال‌ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما توفیق پیدا کنیم و بتوانیم سهم خود را در حرکت به سمت تحقق شعار سال انجام دهیم‌. شهردار شیراز نیز به ارائه گزارش از فعالیت‌های مجموعه شهرداری در ایام نوروز به مسافران و زائران سومین حرم اهل‌بیت(ع) پرداخت.
محمدحسن اسدی با تصریح اینکه شهرداری شیراز در ایام نوروز در کنار برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، شاهد حضور میلیونی مسافران و زائران بود، اضافه کرد: تمام تمهیدات از سه ماه پیش از نوروز ۱۴۰۲ اندیشه شده بود که یکی از بهترین سال‌ها را به منظور خدمات‌رسانی پشت سر گذاشته باشیم. وی بیان کرد: در واقع هیچ خانواده‌ای در نوروز بدون اسکان باقی نماند. عده‌ای که در هتل‌ها و مهمان‌سراها پذیرش شده بودند، با تماس‌هایی که با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ داشتند، راهنمایی‌های لازم به آن‌ها داده می‌شد؛ اما برای عده ای از مسافران و زائران که وارد شیراز شده بودند، مکان‌هایی برای اسکان آنان از جمله کمپ زیباشهر، شهرک سعدی، باغ جنت، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و مصلای ‌نمازجمعه را تدارک دیده بودیم. شهردار شیراز گفت: با توجه به کاهش دما در ایام نوروز، به جابه‌جایی مسافران از بوستان‌ها به سالن‌های سرپوشیده پرداختیم. همچنین ۲۱۸ مورد خطر گازگرفتگی در این ایام داشتیم که اگر هشدار کارکنان حوزه خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نبود، در معرض اتفاقات ناگوار قرار می‌گرفتیم که خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: به صورت میدانی در میان مردم حضور داشتیم که حدود سه‌هزار نفر از کارکنان خدوم شهرداری در این ایام به صورت آماده‌باش در سه شیفت نسبت به ارائه خدمات مشغول به کار بودند و بازخوردی که از مسافران و زائران گرفته شد، بحمدالله مطلوب بود.
به گفته اسدی، شهرداری شیراز با تبلیغات گسترده شهری به استقبال ماه مبارک رمضان رفته است؛ به طوری که در هر منطقه دو الی سه ایستگاه افطاری ساده برپا شده است و ۱۱ موکب نیز به صورت جداگانه با عنوان افطاری آسمانی برپا شده که به صورت میانگین هر موکب در هر شب هزار افطاری ساده توزیع کرده است. 
وی در پایان گفت: هدف شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز خدمت‌رسانی و امیدآفرینی بیشتر میان مردم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی