[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدرسه خان بازسازی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: در بازدید از مدرسه علمیه خان و دیدار با رئیس این مدرسه، درمورد رسیدگی به بنای فاخر و ارزشمند این مدرسه مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در ادامه بازدیدهای نوروزی از بافت تاریخی این کلان‌شهر، از مدرسه خان بازدید به ‌عمل آورد. 
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید که محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز حضور داشتند، با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عضو خبرگان رهبری و رئیس مدرسه علمیه خان دیدار کرد و درمورد رسیدگی به بنای فاخر و ارزشمند مدرسه علمیه خان و مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ کردند. 
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در ادامه از یکی از مساجدی که در مجاورت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قرار دارد، بازدید کرد. 
اسدی در این راستا اظهار کرد: این مسجد با مسائلی مواجه است که قرار شد با همکاری شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شده و بر اساس ردیف‌های بودجه و آیین‌نامه مالی شهرداری در کمک به مساجد، مساعدت‌هایی در حد مقدورات و امکانات شهرداری به این مسجد شود. 
به اعتقاد شهردار شیراز، بافت تاریخی‌فرهنگی این کلان‌شهر یک میراث بسیار بی‌بدیل و گران‌بهایی است که وظیفه همه ماست به ‌نحو شایسته‌ای از این میراث نیاکان و گذشتگان صیانت، حمایت و مراقبت کنیم و این بافت تاریخی فرهنگی، باززنده‌سازی و بازآفرینی شود. او مقصد اغلب میهمانان نوروزی، زائران و گردشگران داخلی و خارجی را بافت تاریخی‌فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما به‌عنوان مدیران شهری وظیفه داریم که این بافت را کاملاً کف‌سازی، بدنه‌سازی و نورپردازی کنیم و تسهیل در کار مردم و ساکنان ایجاد و کاری شایسته برای این شهر کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی