[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهرداری ابتکار درآمدزایی داشته باشد ، روزنامه شیراز نوین

اسکندری عضو شورای شهر شیراز گفت: در شش ماه نخست امسال بودجه ۲۰هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری در تمامی مناطق به پروژه تبدیل می‌شود. همچنین شهرداری باید به این سمت حرکت کند که با عقلانیت و خلاقیت با طرح راه‌حل‌های جدید و بدیع همه هزینه‌های اجرایی شهر را از موارد غیرپایدار و عوارض دریافتی و از سوی مردم تأمین نکند. 
علیرضا اسکندری عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به موضوع مهم درآمدهای پایدار و روش‌های نوین درآمدی شهرداری در گفت‌وگو با شیرازتحلیل، گفت: آنچه در شهرداری شیراز بر اساس آیین‌نامه اجرایی درآمدی پایدار تدوین نموده‌ایم و بخش زیادی از آن نیز مورد تصویب قرار گرفته است، تلاش شده که انتظارات و دغدغه‌های اصلی حوزه وظیفه ای شهرداری‌ها پایش و بررسی و راهکارهای اجرایی رفع آن‌ها به نحو مناسب با توجه به قوانین در نظر گرفته شود و در سال جدید حول این محور فعالیت نماییم تا از حداکثر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرداری برای کسب درآمدهای پایدار و قراردادهای سرمایه‌گذاری استفاده نماییم. اسکندری تأکید کرد: شهرداری باید به این سمت حرکت کند که با عقلانیت و خلاقیت با طرح راه‌حل‌های جدید و بدیع همه هزینه‌های اجرایی شهر را از موارد غیرپایدار و عوارض دریافتی و از سوی مردم تأمین نکند.
عضو شورای شهر ادامه داد: کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سازمانی از جمله موارد مهمی است که در حوزه شهرداری‌ها باید به آن توجه شود؛ لذا در این راستا تلاش بر آن است در سال جدید با مدیریت راهبردی هزینه‌ها و رویکرد مدیریت و افزایش اثربخشی در استفاده از منابعی که در اختیار سازمان است را به طور جد پیگیری نماییم. 
اسکندری ادامه داد: در این راستا هزینه‌ها، مخارج فعالیت‌ها و منابعی که از درآمدها حاصل می‌شود و برای سازمان ارزش‌آفرین است، کاهش نمی‌یابد؛ بلکه به کارهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی منجر می‌شود. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سرفصل بودجه تکلیفی ۱۵هزار میلیاردی سال ۱۴۰۱ در سرمایه‌گذاری‌ها و تحقق مناسب آن گفت: در بودجه سال جدید نیز بودجه ۲۰هزار میلیاردی برای شهرداری به منظور عقد قراردادهای سرمایه گذاری در مناطق و سازمان‌های شهرداری بر اساس پتانسیل‌های آن‌ها در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری تکلیف و تعریف کرده ایم و تمام تلاش بر این است که در شش ماه نخست سال جدید بودجه ۲۰هزار میلیاردی در تمامی مناطق به پروژه تبدیل شود. جذب سرمایه‌گذار به عنوان یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی در شهرها موردتوجه است؛ تا جایی که به‌دست‌گرفتن ابتکار عمل در این زمینه می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف اقتصادی شهرها را تحقق بخشد. اسکندری در این باره گفته است: در نظر است با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهر شیراز وجود دارد، به فرصت‌های سرمایه گذاری با ارائه بسته‌های اقتصادی و مطالعات اقتصادی توسط مشاوران اقتصادی به جهت عقد قرارداد صورت گیرد. 
اسکندری ادامه داد: در سال گذشته ۵ پروژه در حوزه سرمایه‌گذاری تعریف نموده‌ایم؛ پارک آبی که قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا می‌باشد و پروژه آکواریوم شیراز که آماده عقد قرارداد آن هستیم و دیگر پروژه‌ها چون شهربازی، باغ پرندگان و تله‌کابین نیز در مسیر پیگیری‌های خود می‌باشد؛ اما در کنار این پروژه‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگری بر اساس ظرفیت شهر تعریف خواهیم کرد؛ به عنوان مثال استفاده از ظرفیت باغات قصرالدشت برای ایجاد باغ پارک بزرگ در شیراز یا ارتفاعات بام سبز، باباکوهی و تنگ الله اکبر و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های محورهای تاریخی که در بافت قدیم شهر وجود دارد. 
او در پایان تأکید کرد که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به بحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی گفت: در کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر و شهرداری شیراز، این موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار می‌دهیم تا از ظرفیت‌های شهر شیراز بهره‌مند شویم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی