[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دیدار نوروزی اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با استاندار فارس، روزنامه شیراز نوین

به مناسبت آغاز سال نو، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با استاندار فارس دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این دیدار با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گزارشی از عملکرد و اقدامات شاخص حوزه‌های مختلف دانشگاه را بیان کرد.
دکتر «سید وحید حسینی» با قدردانی از حمایت استاندار فارس از دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان استان، برنامه‌های تیم مدیریتی دانشگاه را در زمینه گسترش خدمات سلامت در استان معرفی کرد.
او یکی از محورهای مهم فعالیت دانشگاه در سال ۱۴۰۱ را مربوط به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همسو با تأکیدات مقام معظم رهبری برشمرد که با برگزاری نشست‌های منظم قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، پیگیری شده است و کماکان نیز ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دیدار خواستار همکاری بیش از پیش ادارات و سازمان‌های مرتبط با مجموعه سلامت استان برای تسریع در اجرای طرح‌های ملی سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان استان شد.
در این دیدار، دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن تبریک سال جدید و تشکر از حمایت‌های استاندار فارس از مجموعه سلامت استان، در خصوص اقدامات کارگروه امنیت و سلامت غذایی، استقلال بیمارستان‌ها و هیئت امنای دانشگاه، مطالبی عنوان کرد.
همچنین در این دیدار دکتر «عباس رضاییان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه گزارشی از روند رشد شاخص‌های بهداشتی در استان، از اجرای غربالگری ۲۳ بیماری متابولیک در استان خبر داد و توضیحاتی در خصوص اجرای غربالگری سل، سالک و واکسیناسیون کووید ۱۹ و سند ملی پیشگیری از خودکشی مطالبی بیان کرد.
دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به فعالیت ۶۹ مرکز درمانی و هشت‌هزار تخت بیمارستانی موجود در استان، در خصوص افزایش بازدیدهای نظارتی این معاونت از مراکز درمانی، مطب‌های خصوصی و تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، مراکز IUI، طرح جامع آزمایشگاهی و اقدامات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی به استاندار فارس توضیحاتی ارائه داد.
دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر عضو حاضر در این نشست بود که با معرفی اقدامات این معاونت، تلاش برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلان همسو با تأکیدات مقام معظم رهبری را از جمله اقدامات سال ۱۴۰۱ برشمرد.
پرداخت مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان مجموعه دانشگاه، راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهدای سلامت نی‌ریز، بیمارستان ۹۶ تختخوابی فورگ داراب، بیمارستات ۳۲ تختخوابی صدیقی گله‌دار و پروژه الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س)، دیگر موارد مطرح شده از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بود.
دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه نیز با بیان اقدامات این معاونت در راستای تأمین سلامت دارویی و غذایی در استان، احیا و راه‌اندازی اتاق تمیز (کلین‌روم) بیمارستان‌ها و بازدید از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید دارو و ملزومات پزشکی، از اجرای موفق طرح توزیع نان کامل در شیراز خبر داد و اظهار کرد: این طرح با استقبال خوبی مواجه شد که در حال پیگیری برای توسعه 
آن هستیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی