[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با بگیروببند مسائل فرهنگی حل نمی‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس قوه قضائیه گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد، اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفاً با بگیروببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان البرز، با اشاره به مسائل و مشکلات ناظر بر زندان‌ها در این استان تأکید کرد: زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است، باید هرچه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن از وضعیت زندان بودن خارج گردد و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد. 
رئیس دستگاه قضا همچنین در راستای انتقال و تغییر وضعیت زندان رجایی شهر، دستورات مشخصی را خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس کل دادگستری استان البرز صادر کرد. رئیس عدلیه در ادامه به موضوع امکان انتقال و تغییر وضعیت زندان قزلحصار نیز که آن هم در داخل محدوده شهری کرج است، اشاره کرد و از مسئولان ذی‌ربط در داخل استان البرز خواست تا در این خصوص، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کنند. وی در ادامه با اشاره به موضوع اسناد عادی و مشکلاتی که از حیث اعتباربخشی به این اسناد در حوزه اراضی ایجاد می‌گردد، گفت: استاندار البرز با همکاری مقامات قضایی کارگروهی را برای سامان‌دهی اسناد عادی در استان تشکیل دهد. 
محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع اموال توقیفی در استان البرز، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد تا آنجا که ضرورت ندارد، یک ملک یا وسیله نقلیه یا هر وسیله دیگر، بی‌جهت توقیف نشود و ابزار تولید نیز به هیچ وجه توقیف نگردد و حتی اگر دادخواستی در این زمینه وجود داشت، ابزاری غیر از ابزار تولیدی توقیف گردد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به موضوع سامان‌دهی اموال توقیفی، بیان کرد: به رئیس کل دادگستری استان البرز دستور می‌دهم نسبت به تعیین تکلیف سریع آن دسته از اموال توقیفی این استان که به سبب عدم صدور حکم قضایی همچنان در پارکینگ‌ها و انبارها مانده است، اقدامات لازم و مقتضی را ترتیب دهد. رئیس دستگاه قضا همچنین به رئیس کل دادگستری البرز دستور داد در قبال آن دسته از اموالی که در گمرکات و انبارهای تملیکی و توقیفی این استان مانده‌اند و قابل فروش و ترخیص نیستند، نامه‌ای را تنظیم کند تا موضوع برای تعیین تکلیف در جلسه سران سه قوه مطرح گردد.
محسنی اژه‌ای در پایان با اشاره به مقوله حجاب و برنامه‌هایی که برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی تدوین شده است، گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ اگرچه در این مقوله باید به موضوعات صیانتی و حقوقی نیز توجه داشت، اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفاً با بگیروببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود. وی در ادامه تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک به ۳۰ دستگاه درمورد موضوع حجاب، وظایف و تکالیفی مصوب کرده است؛ بعضی از دستگاه‌ها بیش از ۳۰ تکلیف و وظیفه در این خصوص دارند؛ قوه قضائیه پنج تکلیف دارد که البته باید به تکالیف خود عمل کند و دلیل نمی‌شود اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد ما هم به وظایف خود عمل نکنیم. قوه قضائیه از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد کرد. آنجا هم که خلأ قانونی وجود دارد، از طریق ارائه لایحه به مجلس عمل خواهیم کرد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی