[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برق بودجه می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان سال مهار تورم، رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ضرورت دارد که برای تحقق این شعار و کمک به رشد تولید در استان در مسیر تأمین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی گام برداریم.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس، یدالله حقیقی افزود: مدیریت بار شبکه تأمین و انتقال برق و کوشش برای رشد تولید و انتقال بهینه انرژی و برق از اولویت‌هایی است که باید امسال دنبال شود.
وی ادامه داد: باید متناسب با اهداف و منطبق با شعار سال، برنامه‌ریزی‌هایی جامع را برای دستیابی به این مهم در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به توجه ویژه دولت و مجلس به صنعت آب و برق در بودجه ۱۴۰۲ در حوزه برق و انرژی گفت: اجرای طرح‌های تأمین و انتقال برق در فارس و جنوب کشور نیازمند تأمین اعتبارات قابل‌توجه است و با درنظرگرفتن مقدورات اعتباری، لازم است از دولت و مجلس شورای اسلامی به‌منظور اعمال حمایت‌ در تدوین لایحه قانون بودجه امسال قدردانی کرد.
حقیقی افزود: در عین حال ما باید بکوشیم که بیش از گذشته و با اولویت‌بندی، پروژه‌های بیشتری را با منابع کمتر به ثمر برسانیم.
وی بیان کرد: روند پیشرفت صنعت برق در دوران قبل از پیروزی انقلاب به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با پیشرفت‌های به‌دست‌آمده بعد از پیروزی انقلاب نیست و در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب، تأمین زیرساخت‌های صنعت برق کشور در اختیار خارجی‌ها بود و تکنسین‌های ایرانی در آن دوران فقط در حد کارهای اولیه اختیار داشتند، اما امروز در صنعت برق تقریباً به خودکفایی کامل دست یافته‌ایم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس گفت: به منظور تأمین برق پایدار در شبکه سراسری و کاهش خاموشی، احداث افزون بر ۱۵هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در دستور قرار گرفته که استان فارس و ظرفیت‌های تأمین و انتقال برق در جنوب کشور سهم ویژه و قابل‌توجهی از این ظرفیت را در اختیار و در برنامه دارند.
حقیقی افزود: خاموشی‌های پی‌درپی تابستان سنوات گذشته از جمله تابستان سال ۱۴۰۰ که از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ شهریور جدول خاموشی منتشر شد، موجب آزردگی خاطر و نارضایتی بسیاری از مردم بود و روزانه یک تا سه نوبت خاموشی در استان داشتیم که خاموشی هر نوبت نیز حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامید.
وی ادامه داد: اگر اقدامات دولت برای تابستان ۱۴۰۱ نبود، با حدود ۲۰هزار مگاوات ناترازی در تأمین و انتقال برق مواجه بودیم که این میزان افزون بر ۲۵ درصد نیاز مردم و بخش مصرف است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس بیان کرد: این در حالی است که سال گذشته را بدون خاموشی برنامه‌ریزی‌شده سپری کردیم و تابستان امسال هم باید با مدیریت بار و تأکید بر تأمین و انتقال برق و انرژی، برق مطمئن و پایدار به خانه‌های مردم و به بخش تولید و صنعت برسانیم.
حقیقی اظهار کرد: گذر از اوج مصرف تابستانی سال ۱۴۰۱ بدون مشارکت و همراهی همه مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس ممکن نبود و این مشارکت و همراهی برای عبور از تابستان امسال هم لازم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی