[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس: مسیر گردشگری، آرامش اجتماعی را به‌دنبال دارد، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه تحرک اقتصادی در حوزه گردشگری آثار و پیام‌های مثبت فراوانی دارد، گفت: چنانچه مسیر برای توسعه گردشگری استان هموار شود، با ایجاد اشتغال بسیاری از معضلات اجتماعی، بزهکاری‌ها و تخلفات برطرف و موجب آرامش اجتماعی می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد در نشست فعالان گردشگری استان با رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به اقدامات مناسبی که در طول ایام نوروز برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری استان انجام گرفت، یادآور شد: حدود چهارمیلیون نفر در بازه زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه در فارس اقامت کردند و ۲۸میلیون تردد در استان ثبت گردید.
وی ادامه داد: جاذبه‌های تاریخی‌فرهنگی استان با بیش از یک‌ونیم میلیون بازدیدکننده پس از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) بیشترین آمار بازدید را در کشور به خود اختصاص داد و آرامگاه حافظ، تخت جمشید، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی و پاسارگاد در صدر آثاری بوده‌اند که بیشترین گردشگر را جذب کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به برنامه تحویل سال نو در آرامگاه حافظ اشاره کرد و گفت: ۳۰هزار بازدیدکننده همزمان در زمان تحویل سال نو در آرامگاه حافظ حضور داشتند که این رویداد در کشور زبانزد شد و در سال آینده باید برای این رویداد برنامه‌ریزی بهتری صورت پذیرد.
محسن‌نژاد افزود: امسال با همکاری دادگستری استان و دیگر نهادهای متولی طوری برنامه‌ریزی شد که ضمن نگهداشت حرمت ماه مبارک رمضان، واحدهای گردشگری بتوانند با رعایت ضوابط کامل خدمات مطلوبی به مسافران ارائه دهند که این برای اقتصاد گردشگری استان یک مزیت است.
وی از تلاش‌های همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد در خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی تقدیر و تشکر کرد.
در این جلسه که با حضور رئیس جامعه هتلداران، رئیس تشکل حرفه‌ای مهمان‌پذیرداران، رئیس انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی، مدیر هواپیمایی ماهان در فارس و معاونان و مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس برگزار شد، مباحثی در حوزه‌های تخصصی از سوی حاضران در جلسه مطرح و مقرر شد ضمن تشکیل کمیته‌ تخصصی و برگزاری جلسات فصلی، به موضوعات گردشگری مرتبط با حوزه دادگستری رسیدگی شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی