[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استاندار فارس: هواپیما‌هایی که وارد فضای شیراز می‌شوند صلوات خاصه احمد بن موسی(ع) پخش کنند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس از پیشتازی این استان ‌در اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: کار ایجابی و سلبی با هم در باب مسئله فرهنگی انجام شده است.
به گزارش تسنیم، محمدهادی ایمانیه ظهر دیروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس در سال 1402، اظهار داشت: اقدامات خوبی در سطح فارس طی سال گذشته انجام شد که در عرصه فرهنگی هم مورد الگو قرار گرفت که نشان از عزم و اراده مسئولان شورای فرعنگ عمومی است. وی، به سامانه «مردم رسید» هم اشاره کرد و با بیان اینکه متولیان راه‌اندازی این سامانه با انگیزه وارد این کار شدند و از سر تکلیف کاری اداری نیست، گفت: این کار، کاری جهادی است که ساعت خاص و تعطیلی نمی‌شناسد.
استاندار فارس از همکاری بخش قضایی و نیروی انتظامی فارس در دنبال‌شدن این سامانه قدردانی کرد و همچنین با بیان اینکه کار ایجابی و سلبی با هم در باب مسئله فرهنگی انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که ترکیب این دو کار تأثیرگذار باشد.
استاندار فارس ادامه داد: فارس و خراسان جنوبی در مباحث ایجابی به گفته وزیر کشور به‌عنوان پیشتاز کشوری در زمینه فرهنگی معرفی شده‌اند که در همین راستا هماهنگی‌ها انجام شده و از شنبه آینده صدا و سیما و رسانه‌ها در مباحث فرهنگی همکاری جدی‌تری خواهند داشت. وی در پایان گفت: با پیشنهاد تولیت آستان احمد بن موسی(ع)، مقرر شده که هواپیما‌هایی که وارد فضای شیراز می‌شوند، صلوات خاصه احمد بن موسی(ع) پخش کنند که مورد موافقت فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز نیز بیان کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب و در گام دوم، ایمان اجمالی به انقلاب و اسلام و حرکت انقلابی کافی بود، اما در گام دوم، ایمان تفصیلی مورد نیاز است.
وی با تأکید بر اینکه باید آموزش نسبت به تفاصیل احکام و خواسته‌های خداوند از مؤمنان را مدنظر قرار دهیم، به سامانه «مردم رسید» در فارس اشاره و عنوان کرد: نباید کارکرد فعلی این سامانه را برای حل مشکل یک استان 5میلیونی کافی بدانیم و باید ارتقای آن را جدی بگیریم. نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح بر اینکه استان الگو شدن در کشور، نیازمند ارتقا در ابعاد مختلف است، افزود: سؤالی ایجاد شده و آن این است که پیام زیادی به این سامانه ارسال می‌شود، اما آیا به همان اندازه هم رسیدگی می‌شود؟
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ارتقای این سامانه نیازمند حمایت از دست‌اندرکاران است، چراکه به آن‌ها اعتماد داریم و باید تا آخر پای آن‌ها بایستیم، گفت: باور به تأثیرگذار بودن امر به معروف و نهی از منکر زبانی را با چند فیلم کوتاه ثابت کرده‌ایم؛ جوانان پای کار آمده‌اند و توانمندی خود را به مسئله‌ای نشان دادند که شاید قدیمی‌تر‌ها در آن مانده بودند. وی ادامه داد: امروز به عدد ارسال 6هزار پیامک به سامانه متبوع رسیده‌ایم، اما مطمئناً اگر به 40هزار نفر برسد، ضمن آگاهی از موضوعات، بازخورد مثبتی به مردم هم داده خواهد شد. امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در این سامانه نقش مردم تذکر لسانی، همراهی و مطالبه است و جایی که از آن رد شود، کار مدیران خواهد بود.
آیت‌الله دژکام که معتقد است بین اقداماتی که در حد آزمایشی است و اقدامی که قرار است الگو شود، فاصله است، عنوان کرد: اگر در شیراز به صورت ویژه موفق شویم، می‌توان گفت که در فارس هم موفق شده‌ایم.
وی به گزارش کار برنامه نقشه مهندسی فارس اشاره و اظهار کرد: اگر در سبک زندگی اسلامی موفق بودیم، این همه در رابطه با مسئله حجاب و عفاف گیر نمی‌افتادیم؛ همچنین کارگاه آموزشی و بازآموزی در خصوص نقشه مهندسی ویژه مدیران برگزار شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی