[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

محکومان مالی در انتظار خیران ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم‌اینک بیش از ٩٥٠ نفر زندانی بدهکار مالی، تصادفات، مهریه و نفقه و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان منتظر دستان پرسخاوت مردم و خیران هستند. اسحاق ابراهیمی در آیین جشن گل‌ریزان ستاد دیه استان فارس، ضمن تبریک سال نو، بیان کرد: با همت خیران و مسئولان فارس تعداد قابل‌توجهی از همنوعانمان سال گذشته از زندان‌ها آزاد شدند.
او با بیان اینکه سال گذشته ستاد دیه فارس صرفاً از طریق شیوه‌نامه‌ها، ۵۲۱ نفر از محکومان جرائم غیرعمد را با مبلغ بدهی ٧٦٥میلیارد و ٨٦٨میلیون و ٥٠٠هزار تومان آزاد کرد، افزود: شکات پرونده‌ها از این میزان مبلغ بدهی، ٣٠٥میلیارد تومان از حق و حقوق خود گذشتند. مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش از ٩٥٠ نفر زندانی بدهکار مالی، تصادفات، مهریه و نفقه و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان منتظر دستان پرسخاوت مردم و خیران هستند. ابراهیمی ضمن تقدیر از تولیت آستان مقدس رضوی و دبیرخانه کانون‌های رضوی فارس، گفت: تعداد قابل‌توجهی از افراد بدهکار مالی توسط کانون‌های رضوی فارس از زندان‌ها آزاد شدند. او اضافه کرد: متأسفانه در سطح کشور به لحاظ مسائل اقتصادی، خشک‌سالی و... فارس جزو سومین استان در تعداد زندانیان جرائم غیرعمد است.
مدیرکل زندان‌های فارس به اجرای پویش «سهم من چهل» توسط صداوسیمای استان هم اشاره و عنوان کرد: کمک‌های آحاد جامعه از طریق این پویش به حساب ستاد دیه فارس واریز می‌شود.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که امسال هم همانند سال‌های قبل، فارس از استان‌هایی باشد که در آزادسازی جرائم غیرعمد حرفی برای گفتن داشته باشد.
فرمانده سپاه فجر فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ورود سپاه فجر فارس به مسئله آزادسازی جرائم غیرعمد استان نتیجه همراهی و هم‌افزایی مردم فارس است و ما در کنار آنها توانستیم قدمی برداریم. سردار یدالله بوعلی ادامه داد: در هریک از امورات خیر که ورود کردیم، هیچ برآورد قبلی در ذهنمان نبود، اما به نحو احسن انجام شد؛ به عنوان مثال، در موضوع جهیزیه دو سال گذشته بیش از ١١هزار سری جهیزیه تأمین شد. پیش از ایام نوروز امسال هم ٥٠٠ سری جهیزیه به ارزش ٤٠میلیارد تومان تأمین شد و به‌صورت رایگان به زوج‌ها اهدا شد و پس از ماه مبارک رمضان هم ٥٠٠ سری جهیزیه دیگر اهدا خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: برای این ایام همچنین توزیع ١٠٠هزار بسته پیش‌بینی شده که بیش از ٧٠هزار بسته آن آماده توزیع است.
فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با بیان اینکه هر ٤ ماه یک بار مرحله آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را انجام داده‌ایم، افزود: اکنون هم دومیلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد پیش‌بینی شده است. محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این مراسم خواستار همت و جدیت بیشتر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ویژه زنان زندانی جرائم غیرعمد استان شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی