[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کدام ورزشگاه‌ها ضروری ترند؟، روزنامه شیراز نوین

کدام ورزشگاه‌ها ضروری ترند؟

در دهه گذشته، همواره مسئله ورزشگاه‌ها مهم‌ترین دغدغه مسئولان ورزش و مخاطبان آن بوده است. این بحث حتی از دغدغه مربوط به وضعیت نابسامان تیم‌های شیرازی پیشی گرفته و بیشترین تیتر در رسانه‌ها را هم به خود اختصاص داده است.
اما بهتر است به این مسئله نگاهی بیاندازیم که واقعاً مهم‌ترین دغدغه ورزش یک شهر یا استان چه چیزی می‌تواند باشد؟ فلسفه ورزش و پرداختن به آن چیست؟ اگر سلامتی را نخستین هدف ورزش کردن بدانیم، باید اولویت را هم در همین زمینه جست‌وجو کرده و در فراهم کردن زیرساخت‌ها و شرح وظایف متولیان امر نیز با چنین رویکردی وارد عمل شویم.
ساخت ورزشگاه‌هایی بزرگ همچون پارس 50 هزارنفری و سالن چندمنظوره سردارشهید سلیمانی، قطعاً برای شهر بزرگ و ورزشکارپروری مانند شیراز، لازم و ضروری است اما به شرطی که پیش از آن توانسته باشیم شرایط لازم و امکانات کوچک‌تر برای رده‌های پایین‌تر را فراهم کرده باشیم.
در شهری که هنوز ورزشگاه کوچک و قدیمی حافظیه با جدی‌ترین مشکلات مواجه است و بهره برداری از چمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستغیب نیز با گرهی کور مواجه شده، شهری که سالن‌های قدیمی آن به‌خصوص در جنوب شهر، با وضعیتی بسیار بد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه‌های اندک برای بازسازی و بهسازی آنها انجام نمی‌شود، در شهری که به زحمت می‌توان مدرسه فوتبالی را یافت که زمینی مناسب برای آموزش فوتبال به کودکان داشته باشد و تقریباً تمامی اهالی رشته‌های مختلف ورزشی از امکانات ضعیف و زیرساخت‌های کهنه می‌نالند، آیا پرداخت هزینه‌های گزاف از بیت‌المال برای ساخت و تجهیز و نگهداری از ورزشگاه‌های بزرگ، ضروری بوده است؟
با وجود گذشت چندسال از ساخت هر دو ورزشگاه مذکور، هنوز امکان استفاده از آنها وجود ندارد و افتتاح نمایشی آنها منجر به بروز اتفاق جدیدی در ورزش شیراز نشده است. با این حال، همچنان شاهد هستیم که برای تکمیل این ورزشگاه‌ها با سرعت بسیار کمی اقدام می‌شود و پولی که می‌تواند جهت تجهیز چند ورزشگاه کوچک و در دسترس مردم هزینه شود، به پای دو ورزشگاه غیرقابل استفاده هدر می‌رود.
با نزدیک شدن به فصل تعطیلی مدارس، لازم است که متولیان ورزش برای بهسازی زیرساخت‌های مورد نیاز علاقه‌مندان به ورزش اقدام کنند و در یکی‌دو ماه آینده، بیشتر تمرکز خود را روی همین مسئله قرار دهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی