[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انتهای آزادراه به اشتغال ختم می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با بهره‌برداری از آزادراه در دست ساخت شیراز- اصفهان، در زمینه انتقال بار و مسافر از مرکز کشور به استان‌های جنوبی و بالعکس تحول ایجاد خواهد شد. به گزارش ایرنا، مردم دیار فارس و استان‌های هم‌جوار، بیش از ۱۲ سال چشم‌انتظار بهره‌برداری از پروژه آزادراه شیراز- اصفهان هستند و حال با تلاش دولت سیزدهم، این پروژه‌ که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده، در یک قدمی بهره‌برداری قرار گرفته و بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.
محمود رضایی کوچی، یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آزادراه شیراز– اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که بهره‌برداری از آن ارزش اقتصادی قابل‌توجهی برای کشور خواهد داشت و گام مهمی در ترانزیت کالا از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: کاهش ۱۳۰ کیلومتری فاصله بین شیراز تا اصفهان، کاهش زمان سفر بین این ۲ شهر به میزان ۲ ساعت، کاهش مصرف سوخت و کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن، دیگر مزایای این طرح پروژه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس بیان کرد: عزم مسئولان کشور و مدیران استان بر اتمام و بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر از این پروژه ۲۵ کیلومتری در قالب ۶ قطعه در ماه‌های آتی است.
رضایی کوچی افزود: قطعه یک تا ۶ این پروژه که ایزدخواست تا سه‌راهی تنگ خیاره را شامل می‌شود، تاکنون افزون بر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و میزان پیشرفت فیزیکی قطعه هفتم نیز که در غرب شهر شیراز به سمت شهرستان بیضا به طول ۱۲.۵ کیلومتر آغاز شده، حدود ۷۰ درصد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه را افزون بر حدود سه‌هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: نیمی از این اعتبار صرف تکمیل قطعه یک تا ۶ شده است و نیم دیگر نیز صرف اجرا و تکمیل قطعه هفت و هشت که آزادراه شیراز– اصفهان را به آزادراه شیراز- بوشهر متصل می‌کند، خواهد شد.
رضایی کوچی افزود: اجرای قطعات یک تا ۶ آزادراه شیراز– اصفهان تاکنون افزون بر هشت‌هزار میلیارد تومان هزینه داشته که امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به این پروژه، تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل قطعه هفت و در ادامه اجرای قطعه هشت یا قطعه نخست آزادراه شیراز– بوشهر را شاهد باشیم که از ابتدای جاده قلات تا حوالی خانه‌زنیان را شامل می‌شود.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز– اصفهان که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ 
آغاز شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی