[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فارس قطب عشایری کشور است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: برای ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به جامعه عشایری استان باید معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر با تغییر ساختارهای اداری و با هماهنگی مراجع ذی‌ربط ایجاد شود تا عشایر نیز همچون جوامع شهری و روستایی، از پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند باشند.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه یکشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگی عشایر استان فارس در سال ۱۴۰۲ با اشاره به جایگاه ویژه عشایر استان به عنوان قطب عشایری کشور، بر اهمیت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی عشایر تأکید کرد.
استاندار فارس بیان کرد: اداره کل امور عشایر فارس به عنوان متولی عشایر باید با تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تفاهم نامه‌های راهبردی فرهنگی و اجتماعی و با قابلیت رصد عملکرد آنان در انتهای سال کاری تنظیم کند، تا جهش چشمگیری در حوزه فرهنگی عشایر صورت پذیرد.
وی یکی دیگر از راهکارهای رشد فرهنگی و اجتماعی عشایر را راه‌اندازی حوزه علمیه عشایری عنوان کرد و گفت: با توجه به پشتوانه دینی و مذهبی عشایر از گذشته تا به امروز و حضور طلاب و روحانیون عشایر اهل علم در سطوح مختلف حوزوی در کشور، شاهد رشد تصاعدی در موضوعات معنوی، دینی و فرهنگی خواهیم بود.
مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با اشاره به پشتوانه غنی فرهنگی عشایر گفت: یکی از نمادهای اصالت فرهنگی عشایری کشور، برگزاری نوروزگاه‌های عشایری در ورودی و خروجی شهرهای کشور در ایام عید نوروز، با هدف معرفی آداب، رسوم، سنن، توانمندی‌ها و غنای فرهنگی، اجتماعی مذهبی عشایر به مسافران نوروزی بود که عشایر استان با راه‌اندازی ۱۱۵ نوروزگاه و میزبانی از بیش از ۱۰۷هزار مسافر در استان فارس، از پیشتازان کشور بود.
عبدالحمید کریمی با اشاره به مصوبات شورای عالی عشایر کشور که در جهت ارتقای شاخص‌های اجتماعی این قشر است، افزود: طبق دستورات ویژه استاندار فارس و عقد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان، قدم‌های مؤثری در محرومیت‌زدایی، توسعه متوازن فرهنگی و معنوی عشایر و پاسداری از ارزش‌های اصیل و مواریث فرهنگی با حفظ هویت ایرانی اسلامی عشایر شاهد خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی