[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شعار سال عملیاتی می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
ریاست شورای اسلامی شهر شیراز تحقق شعار سال را مأموریت اصلی مدیریت شهری در سال جاری عنوان کرد.
مهدی طاهری در نطق پیش از دستورش با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو، با ارائه پیشنهاداتی در راستای اجرایی‌سازی شعار سال، اظهار داشت: حذف کامل بانکداری غربی موجود در قالب قانون خودساخته‌ای به نام بانکداری بدون ربا ضروری است. متأسفانه بانک آن مقتدر بی‌همتایی است که در هر نوع فعالیت اقتصادی و مشارکت سود کرده و حتی آن را تضمین می‌کند، اما هیچ‌گاه ضرر نمی‌کند. آنها پول‌های مردم را به زمین و املاک تبدیل کرده و برای ایجاد همان سود خودخوانده مجدداً آنها را به قیمتی بالاتر به فروش می‌گذارند تا با خلق پول جدید از محل تورم، پشتوانه بسازند. ارائه تسهیلات با این همه الزام به اخذ سود، اینها همه ربا و حرام هستند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش خواستار تعطیل‌نمودن کامل کلیه شرکت‌های به‌اصطلاح خصولتی شد و افزود: همه می‌دانیم که اقتصاد در قانون اساسی کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم و تصریح شده است؛ اما در جریان امور اقتصادی کشور پدیده ای شوم و حیاط‌خلوت‌هایی ویژه در قالب اشخاص حقوقی مستقل در اقتصاد کشور ما شکل گرفته اند با نام شوم «شرکت‌های خصولتی». این شرکت‌ها عملاً امتزاجی هستند از قدرت نفوذ بدون رقیب دولت در کنار تسلط بر منابع مالی خارج از شمول دولت.
طاهری با اشاره به این موضوع که هیچ شرکت خصوصی قدرت رقابت با چنین موجودات شوم و انحصاری اقتصادی را ندارد، بیان داشت: در این تحول، دولت چابک شده و کار مردم به مردم واگذار و بخش مهمی از تورم نیز مهار خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون بحث عفاف و حجاب هم افزود: تلاش اصلی دشمن در مقوله حجاب بانوان بر پایه دو موضوع است؛ اول، تغییر موضوع حجاب از یک مقوله تربیتی، فرهنگی به مقوله ای امنیتی؛ گویی بود و نبود حجاب به معنی تأیید و عدم تأیید نظام است و دوم تغییردادن اولویت مسئله اول اقتصاد و مهار تورم به حجاب. به یاد داشته باشیم‌ اندک پدیده شوم بی‌حجابی که حرام دینی و سیاسی است و تعادل وضعیت اجتماع را بر هم ریخته را کسانی مرتکب می‌شوند که قبل از هر چیز فرزندان ما هستند، ایرانی هستند و به قول فرمایش مقام معظم رهبری، اکثرشان اهل دین‌اند و ما در قبال همه فرزندان خود مسئولیت‌هایی داریم.
او خواستار ورود جدی آموزش و پرورش در حوزه حجاب شد و افزود: اخیراً اقدامات درخور تقدیری توسط تعدادی از کارکنان شهرداری شیراز در مترو را ملاحظه کردم که با زبان خوش و با احترام کامل آنچنان‌که با خواهران خود سخن می‌گویند، اقدام به تذکر لسانی و نهی از منکر برای رعایت عفاف و حجاب بانوان و امر به معروف و تقدیر از بانوان محجبه 
نمودند.
او با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری در ایام تعطیلات نوروزی گفت: در ایام نوروز کارکنان شهرداری تلاش بسیار درخور تقدیری برای مهمان‌نوازی و مهمان‌داری از زائران حرمین منور و گردشگران نوروزی از خود نشان دادند که ضمن تشکر از شخص شهردار و کارکنان شهرداری، امیدوارم با رفع ایرادات و نواقص شرایط مهمان‌داری برای ایام و سال‌های آتی را بیش از پیش مطلوب‌ نموده و شیراز را به شأن شیراز مهمان‌نواز برسانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی