[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تفاوت سرکه بالزامیک با دیگر سرکه‌ها چیست؟، روزنامه شیراز نوین

از جمله فواید سرکه بالزامیک، می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، دستگاه تنفسی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، سلامت و زیبایی پوست، کاهش وزن سریع، تنظیم سطح قند خون، تنظیم چربی‌خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد، درمان جراحات، تقویت استخوان، حفظ سلامت قلب، رفع گرفتگی بینی و درمان عفونت‌های واژن اشاره کرد.
به گزارش صدآنلاین، سرکه بالزامیک، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به آ‌ها ترکیبات پلی‌فنولی می‌گویند و در سرکه بالزامیک وجود دارند. حدود هشت نوع از آنتی‌اکسیدان پلی‌فنولی در سرکه بالزامیک موجود است و این آنتی‌‌اکسیدان می‌تواند، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کند. تمامی انواع پلی‌فنول، ضد سرطان هستند از همین رو عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و تقویت می‌کنند. فواید سرکه بالزامیک بسیار فراوان است که بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، سلامت و زیبایی پوست، کاهش وزن سریع، تنظیم سطح قند خون، تنظیم چربی خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد، درمان جراحات، تقویت استخوان، حفظ سلامت قلب، رفع گرفتگی بینی و درمان عفونت‌های واژن از جمله آنهاست.
سرکه بالزامیک و سلامت پوست
سرکه بالزامیک اثر مفید و مؤثری در روشن‌تر و درخشان‌تر شدن پوست دارد و به همین دلیل در کشور‌های اروپایی بسیار پُرطرفدار است. برای بهره‌مندی از خواص سرکه بالزامیک برای پوست باید از این سرکه به‌صورت خوراکی مانند چاشنی در سالاد‌ها استفاده کرد و به هیچ‌وجه نباید از این سرکه به‌عنوان ماسک و موضعی مصرف شود، زیرا موجب بروز لک بر روی پوست می‌شود. یک نسخه خانگی برای رفع جوش‌های عفونی و آکنه استفاده از سرکه بالزامیک است.
سرکه بالزامیک و تقویت سیستم ایمنی
از دیگر خواص سرکه بالزامیک، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. سرکه بالزامیک دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی است که می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد آن شود.
سرکه بالزامیک و تقویت استخوان
مواد موجود در سرکه بالزامیک، نقش مهمی در روند جذب مواد معدنی از جمله منیزیم و کلسیم دارد که در ساخت و شکل‌گیری استخوان سالم نقش مؤثری دارند.
سرکه بالزامیک و تنظیم قند خون
استفاده از سرکه بالزامیک به‌عنوان چاشنی برای جلوگیری از افزایش ناگهانی سطح قند خون در افراد دیابتی مناسب است. در واقع، اثرات ضدگلیسمی سرکه بالزامیک از افزایش بیش ‌از حد سطح قند خون پس از صرف وعده غذایی جلوگیری می‌کند و از طرفی ‌هم سطح قند خون را بعد از پنج ساعت به حالت طبیعی و اولیه خود بازمی‌گرداند. علاوه بر این برخی از ترکیبات سرکه بالزامیک موجب افزایش حساسیت به انسولین می‌شود.
سرکه بالزامیک و تنظیم چربی خون
سرکه بالزامیک همچنین می‌تواند موجب کاهش چربی‌های مضر مانند تری‌گلیسیرید و کلسترول شود و با رفع علائم کبد چرب برای افراد مبتلا به چربی ‌خون بالا هم مفید است.  این مورد از فواید سرکه بالزامیک به علت وجود خاصیت آنتی‌اکسیدانی این سرکه است که با نابود کردن سلول‌های بیگانه‌خواری که برای بدن بسیار مضر و سمی هستند علاوه بر کاهش کلسترول بد و چربی خون از انسداد رگ‌های خونی نیز جلوگیری خواهد کرد. 
برای بهره‌مندی از این خاصیت سرکه بالزامیک، می‌توانید از آن دو بار در هفته استفاده کنید.
سرکه بالزامیک و سلامت قلب
سرکه بالزامیک از انگور به دست می‌آید و یکی از خواص آن جلوگیری از گرفتگی رگ‌های عروقی قلب است. سرکه بالزامیک دارای خواص ضدپیری برای سلول‌هاست و به همین دلیل، مصرف آن برای بیماران قلبی-عروقی مفید است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی