[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزیر جهاد کشاورزی: کمبودی در تأمین مرغ منجمد نداریم، روزنامه شیراز نوین

وزیر جهاد کشاورزی:
کمبودی در تأمین 
مرغ منجمد نداریم
وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه کمبودی در تأمین مرغ منجمد در کشور نداریم، علت کمبود یا بیش‌بود محصولات کشاورزی را اقلیم‌محوربودن آن دانست و گفت که تولیدات در بخش کشاورزی مقطعی است.
به گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در تأمین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰هزار تومان است که چندهزار تومان هم هزینه‌های جانبی به آن اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: مرغ منجمد ایرانی، بهداشتی، با کیفیت و قیمت مناسب همیشه در دسترس است. همچنین گوشت منجمد گوساله و گوسفند ایرانی نیز عرضه می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۸هزار تن گوشت قرمز با قیمت ۱۵۵هزار تومان و ۵۲هزار تن نیز گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۰هزار تومان توزیع شده ‌است و این توزیع همچنان استمرار دارد. هیچ مشکلی در تأمین نیست و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای مردم فراهم کنیم. ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم‌محور و دارای نوسان است، گفت: این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد. همچنین کشاورزی مکان‌محور است؛ یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می‌رسد و تا به‌دست‌آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتاً قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد. وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پاسخ به چرایی کاهش جوجه‌ریزی، افزود: تولید محصولات کشاورزی مقطعی است. مثلاً ممکن است در یک هفته کمبود محصولی داشته باشیم. در جوجه‌ریزی و حوزه دام نیز به همین شکل و مقطعی است و در این مقطع کسانی که نیاز ندارند، به بازار ورود نمی‌کنند و بازار تنظیم می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی