[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

میراحمدی تشریح کرد: برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین در سال ۱۴۰۲، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد مرکزی اربعین توضیحاتی در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد. به گزارش ایسنا، سیدمجید میراحمدی صبح دیروز (دوشنبه) در یکصد و نهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور اعضای این ستاد و استانداران و مسئولان دخیل در مراسم اربعین حسینی برگزار شد، به ارائه برنامه‌های این ستاد در سال جاری برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پرداخت. رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: روز دوشنبه جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور استانداران ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی برگزار شد و یک بار دیگر مسائل اساسی و اولویت‌دار مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با اشکالات و نواقصی در اربعین سال گذشته مواجه بودیم؛ از جمله ازدحام جمعیت در پایانه‌های مرزی، مشکل حمل‌ونقل، آب‌رسانی و خدمات‌رسانی به زائران در خصوص مسائل بهداشتی، درمانی، تعذیه، اسکان و حمل‌ونقل در داخل عراق. همچنین مسئله زائران پاکستانی و اتباع خارجی، مشکل صدور گذرنامه‌ها و طولانی‌شدن زمان درخواست نیز وجود داشت که باید در اربعین ۱۴۰۲ همه این موارد با تلاش تمامی مدیران و دست‌اندرکاران مختلف اربعین و کمیته‌ها برطرف شود. این موارد مورد بررسی قرار گرفت و زمان‌بندی برای آنها مشخص شد.
میراحمدی عنوان کرد: در جلسه ستاد، گزارشی از توافقات خوبی که با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال جدید انجام شده، ارائه شد؛ از جمله پذیرش برای ارائه گذرنامه‌های ویژه به زائران ایرانی که هم هزینه آن برای زائران کمتر خواهد بود و هم اینکه به سرعت می‌توان این گذرنامه‌ها را تهیه کرد که دیگر آن ازدحام و معطلی سال گذشته را نخواهیم داشت.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه ما به‌دنبال انتظام‌بخشی سفر زائران هستیم، گفت: امسال به‌دنبال این هستیم که از قبل تاریخ رفت و برگشت هر زائر و همچنین مرزی که قصد عبور از آن را دارد را مشخص کنیم تا زائر با مشکل مواجه نشود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی