[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نهاد داوری ۳۱هزار پرونده را بررسی کرد ، روزنامه شیراز نوین

موسوی: 90 درصد پرونده‌های رسیدگی‌شده، به صلح و سازش 
ختم شده است 
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه ۷۰ مرکز نهاد داوری در استان با حدود ۳۰۰ داور فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز تاکنون ۳۱هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند که ۹۰ درصد آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.
به گزارش روابط‌عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی دوشنبه در مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه ابتکار تأسیس نهادهای داوری در کشور متعلق به استان فارس است، افزود: از سال‌های گذشته داوری به‌عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی در استان فارس مورد استفاده قرار گرفته است. وی ادامه داد: با تدوین شیوه‌نامه‌های مربوطه در سطح قوه قضائیه، نهاد‌های داوری در سراسر کشور از داوری برای حل‌وفصل اختلافات استفاده خواهند کرد. رئیس‌کل دادگستری استان فارس بیان کرد: از این ۱۹۹ پروانه داوری که صادرشده، ۲۸ پروانه مربوط به استان فارس است که همگی این داوران از قضات بازنشسته و توانمند استان با سابقه قضایی بوده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای حل اختلافات از طریق داوری اهمیت ویژه‌ای قائل شده و با ذکر آیاتی در قرآن کریم، زمینه توجه بیشتر به آن را فراهم نموده است، افزود: داوری عبارت است از رفع اختلاف میان اصحاب دعوی از طریق واگذاری آن به حکمیت اشخاصی که طرفین دعوی آنها را به توافق خود انتخاب می‌کنند.
وی توجه به نهاد داوری از سوی رؤسای حوزه‌های قضایی استان را موردتأکید قرار داد و تصریح کرد: رؤسای حوزه‌های قضایی استان فارس در راستای قانون و اجرای سند تحول قضایی، تمهیدات لازم را برای ترویج داوری و ترغیب طرفین دعوا به حل‌وفصل اختلاف از طریق داوری فراهم نمایند؛ چراکه با استفاده از ظرفیت این نهاد می‌توانیم پرونده‌های قضایی را کاهش دهیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی