[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عشایر در حال کوچ هستند ، روزنامه شیراز نوین

عشایر بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد عملیات کوچ را آغاز کرده‌اند 
مدیرکل امور عشایر فارس با اعلام تقویم عشایر کوچ‌رو این استان گفت: از ۱۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان کوچ زمینی عشایر این استان است. عبدالحمید کریمی دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تقویم زمان‌بندی کوچ بهاره عشایر که قبل از پایان سال گذشته تدوین شد، به اداره‌کل منابع طبیعی فارس و تمام عشایر این استان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این تقویم، تاریخ حرکت زمینی عشایر و دامداران عشایر مستقر در استان‌های مجاور فارس از جمله بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد که قصد ورود به فارس یا گذر از این استان را دارند، از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده است.
مدیرکل امور عشایر فارس بیان کرد: در مناطق جنوبی استان فارس نیز از ۱۵ فروردین زمان شروع کوچ زمینی عشایر تعیین شده که ورود به مناطق ییلاقی تا ۲۳ اردیبهشت امسال ادامه خواهد داشت. کریمی با بیان اینکه کوچ عشایر در این استان از طریق ادارات منابع طبیعی، دامپزشکی، نیروی انتظامی و امور عشایر کنترل و خدمات بین راهی نیز توسط اداره‌کل امور عشایر ارائه خواهد شد، گفت: زمان کوچ ماشینی عشایر نیز ۲۳ اردیبهشت تعیین شده است و بعضی عشایر که قصد خروج از شمال فارس را دارند، می‌توانند از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ مرزهای این استان را به سمت استان‌های شمالی ترک کنند. وی عنوان کرد: در مسیر کوچ عشایر کار خدمات‌رسانی و آب‌رسانی به عشایری که تاریخ کوچ را رعایت کنند، ارائه خواهد شد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی