[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چالش جدید برای شش سرمربی لیگ برتری، روزنامه شیراز نوین

لیگ بیست‌ودوم در شرایطی آغاز شد که 6 تیم با سرمربیانی جدید تصمیم به حضور در رقابت‌ها گرفتند.
به گزارش فوتبال 360، سرمربیان در فوتبال ایران معمولاً فرصت زیادی برای به‌ثمر رساندن پروژه‌های خود ندارند و کمتر شاهد آن هستیم که عمر حضور سرمربی روی نیمکت یک تیم به صورت متوالی به بیش از 3 یا 4 فصل برسد و همواره تغییر و تحولات در حال انجام است. لیگ بیست‌ودوم هم از این قاعده مستثنی نبوده و مسابقات فصل جدید لیگ برتر در حالی آغاز شد که 6 تیم با سرمربیان جدید وارد میدان مسابقه شدند.
6 سرمربی در شرایطی در لیگ بیست‌ودوم سکاندار شدند که هر کدام وظیفه متفاوتی داشتند. به طور مثال استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شده بود و ریکاردو ساپینتو باید برای حفظ روند خوب آبی‌ها تلاش می‌کرد و یا ورود چهره‌های نام‌آشنایی مثل قربان بردیف و ژوزه مورایس که هدف‌گذاری‌شان بازگرداندن تراکتور و سپاهان به ریل موفقیت بود.
نمره قبولی در کارنامه خارجی‌های تازه‌وارد
ریکاردو ساپینتو، قربان بردیف و ژوزه مورایس 3 سرمربی خارجی بودند که در ابتدای لیگ بیست‌ودوم هدایت 3 تیم مدعی استقلال، تراکتور و سپاهان را پذیرفتند و حضور این 3 چهره باعث شد تا همگان چشم‌انتظار لیگی پویا و جذاب باشند. اتفاقی که رخ داد و رقابت جذابی میان مدعیان لیگ بیست‌ودوم شکل گرفت و می‌توان گفت که سرمربیان خارجی توانستند تقریباً انتظارات را برآورده کنند.
استقلال با هدایت ساپینتو تا پایان هفته یازدهم، 22 امتیاز به‌دست آورده و در رتبه سوم است. سپاهانِ مورایس با 20 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و تراکتور تبریز هم با هدایت قربان بردیف روند رو به رشد خوبی را به خود گرفته و بعد از شروع ناموفق لیگ بیست‌ودوم، در مسیر مدعی‌شدن گام بر می‌دارد و با 15 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد.
مربی سابق پرسپولیس، شگفتی‌ساز لیگ بیست‌ودوم
حمید مطهری بعد از سال‌ها مربیگری در تیم‌های مختلفی از جمله نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و البته پرسپولیس تهران سرانجام پذیرفت که خود مستقلاً به عنوان سرمربی هدایت تیمی ‌را برعهده بگیرد و بعد از توافق با مدیران باشگاه نساجی، رسماً جانشین ساکت الهامی ‌شد. مطهری در شرایطی به نساجی پیوست که این تیم فصل گذشته در جام حذفی با شگفتی‌سازی توانسته بود عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مطهری شروع خوبی در نساجی نداشت اما رفته‌رفته شرایط به سود سرمربی جوان مازنی‌ها تغییر کرد و در پایان هفته یازدهم در شرایطی تعطیلات فیفادی برای قرمزپوشان قائمشهری آغاز شد که شاگردان مطهری با 16 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند و توانسته‌اند خود را در بین مدعیان بالانشین جدول جای دهند.
ناکامی‌ بزرگ در آبادان؛ تغییر دوباره هم چاره‌ساز نبود
صنعت‌نفت آبادان با 6 امتیاز قعرنشین لیگ بیست‌ودوم در پایان هفته یازدهم است. نفتی‌ها فصل گذشته با هدایت علیرضا منصوریان در مسابقات حضور پیدا کردند اما عدم توافق با منصوریان برای ادامه همکاری باعث شد تا در نهایت، یک سرمربی تازه‌وارد و جویای‌ نام سکان هدایت نفتی‌ها را برعهده بگیرد و مسئولیت سرمربیگری صنعت‌نفت در لیگ بیست‌ودوم برعهده رضا پرکاس گذاشته شد.
نفتی‌ها با هدایت پرکاس نتایج خوبی در لیگ بیست‌ودوم نگرفتند و در مجموع 6 مسابقه تنها 4 امتیاز به‌دست آوردند تا خیلی زود جانشین علیرضا منصوریان از سمتش کنار برود و فیروز کریمی ‌به عنوان سکان‌دار جدید صنعت‌نفت معرفی شد اما کریمی ‌هم نتوانست شرایط را به سود زردپوشان آبادانی تغییر بدهد و در طول 5 بازی فقط 2 امتیاز کسب کرد تا روزهای بحرانی صنعت‌نفت در قعر جدول لیگ بیست‌ودوم تداوم یابد.
ساکت الهامی ‌دیگر سرمربی جدید لیگ بیست‌ودوم بود. الهامی‌که فصل گذشته سرمربی تیم نساجی بود، در فصل جدید لیگ برتر با مدیران باشگاه هوادار به توافق رسید و در پایان هفته یازدهم با کسب 12 امتیاز نتایج نسبتاً خوبی را کسب کرد. البته که بنفش‌پوشان تهرانی روند سینوسی را تجربه کردند اما با توجه به جوان‌گرایی انجام شده در تیم هوادار از سوی الهامی، می‌توان به این سرمربی باتجربه هم نمره قابل ‌قبولی داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی