[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برنامه‌ریزی برای عبور از اوج مصرف تابستانی ، روزنامه شیراز نوین

یداله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران، بر لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی در سال رشد تولید تأکید کرد و اظهار داشت: مدیریت بار شبکه تأمین و انتقال برق و تلاش برای رشد تولید و انتقال بهینه انرژی و برق اولویت‌هایی است که باید امسال دنبال شود.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، حقیقی در این نشست که با حضور معاونان مالی و پشتیبانی، بهره‌برداری، منابع انسانی، طرح و توسعه، برنامه‌ریزی و تحقیقات، دفاتر مستقل و حوزه ستادی مدیریت عامل و مدیران زیرمجموعه انجام گرفت، تلاش برای تأمین و انتقال برق پایدار در سال جاری را یک ضرورت دانست و گفت: باید متناسب با اهداف سال مهار تورم و رشد تولید و منطبق با شعار سال برنامه‌ریزی‌های جامع برای دستیابی به اهداف متعالی شرکت 
انجام گیرد. 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به توجه ویژه مجلس و دولت به صنعت آب و برق در بودجه 1402 حوزه برق و انرژی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های تأمین و انتقال برق در استان فارس و در جنوب کشور نیازمند تأمین اعتبارات زیادی برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌هاست و با درنظرگرفتن مقدورات اعتباری، لازم است از دولت و مجلس شورای اسلامی به منظور اعمال حمایت‌ در تدوین لایحه قانون بودجه 1402 قدردانی کرد. در عین حال ما باید تلاش کنیم بیش از گذشته و با اولویت‌بندی، با منابع کمتر پروژه‌های بیشتری را به ثمر برسانیم. 
حقیقی برخی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت در استان فارس و جنوب کشور را برشمرد و افزود: روند پیشرفت صنعت برق پس از پیروزی انقلاب و پیش از آن قابل قیاس نیست. پیش از انقلاب تأمین زیرساخت‌های این صنعت در اختیار کشورهای خارجی بود و تکنسین‌های ایرانی در آن دوران فقط در حد کارهای اولیه اختیار داشتند؛ این در حالی است که امروز در صنعت برق تقریباً به خودکفایی کامل 
دست یافته‌ایم. 
وی با اشاره به اینکه برای تأمین برق پایدار در شبکه سراسری و کاهش خاموشی در دولت سیزدهم، احداث بیش از 15هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در دستور قرار گرفته است، گفت: استان فارس و ظرفیت‌های تأمین و انتقال برق در جنوب کشور سهم ویژه و قابل‌توجهی از این ظرفیت را در اختیار و در برنامه دارند. 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با یادآوری اینکه خاموشی‌های پی‌درپی در فصل تابستان سالیان گذشته، بسیاری از مردم را آزرده‌خاطر می‌کرد و عاملی برای نارضایتی بود، تصریح کرد: در تابستان 1400 از 29 اردیبهشت تا 31 شهریور جدول خاموشی منتشر می‌شد و روزانه یک تا سه نوبت خاموشی رخ می‌داد که هر نوبت حدود 2 ساعت به طول می‌انجامید. اگر اقدامات دولت برای تابستان 1401 نبود، حدود 20هزار مگاوات ناترازی در تأمین و انتقال برق رخ می‌داد. این میزان بالغ بر 25 درصد نیاز مردم و بخش مصرف است. در حالی که سال گذشته را بدون خاموشی برنامه‌ریزی‌شده سپری کردیم، تابستان امسال هم می‌بایست با مدیریت بار و تأکید بر تأمین و انتقال برق و انرژی، این مسیر و راه هرچند دشوار تداوم یابد تا برق مطمئن و پایدار به خانه‌های مردم و به بخش تولید و صنعت برسد.
حقیقی خاطرنشان کرد: گذر از اوج مصرف تابستانی سال 1401 بدون مشارکت و همراهی همه مدیران و کارکنان شرکت میسر نبود و مشارکت و همراهی این عزیزان برای عبور از تابستان سال جاری نیز لازم است. شرکت همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا از همه بنیه منابع انسانی متخصص و کارآزموده برای عبور از تابستان امسال بهره‌گیری کند. 
در این نشست، معاونان مالی و پشتیبانی، بهره‌برداری، منابع انسانی، طرح و توسعه، برنامه‌ریزی و تحقیقات، اعضای دفاتر مستقل و حوزه ستادی مدیریت عامل و مدیران زیرمجموعه با بیان نقطه‌نظرات کارشناسی بر لزوم آمادگی برای تأمین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی در سال رشد تولید تأکید کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی