[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سگ‌های رباتیک نقاش می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

 سگ‌های رباتیک شرکت «بوستون داینامیکس» برای ارائه نقاشی هنری در گالری ملی ویکتوریا آموزش می‌بینند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سگ‌های رباتیک به مدت چهار ماه توسط هنرمند مشهور آگنیسکا پیلات(Agnieszka Pilat) آموزش خواهند دید.
او در حال آموزش سه سگ رباتیک برای ارائه نقاشی در نمایشگاه بعدی گالری ملی ویکتوریا است.
یکی از سگ‌های رباتیکی که با نام اسپات(Spot) شناخته می‌شود، با این هنرمند در نیویورک زندگی می‌کند و پیلات نام او را باسیا(Basia) گذاشته است.
این سه ربات اکنون با استفاده از قلم‌های رنگ روغن روی بوم اکریلیک متصل به دیوار نقاشی می‌کشند تا در نهایت آنها را در نمایشگاه سه‌ سالانه‌ ملی ویکتوریا که امسال در ماه دسامبر در ملبورن برگزار می‌شود، به نمایش بگذارند.
پیلات، ربات باسیا را یک همراه می‌بیند و می‌گوید زمانی که در ملبورن به نقاشی بپردازد، دلتنگ آن خواهد شد.
او توضیح می‌دهد: داشتن این ربات، مثل داشتن یک کودک کوچک است در یک مقطع زمانی، باید به کودک اجازه دهید که خودش به تنهایی سوار اتوبوس شود و چنین حسی دارد.
بوستون داینامیکس پیش از این به پیلات مأموریت داده بود که پُرتره‌ای از اسپات بکشد و این‌گونه بود که او با این ماشین‌ها بیشتر آشنا شد.
او گفت: من به آن به‌عنوان یک سلبریتی جدید فکر کردم. پُرتره‌ها قدرت را در جامعه منعکس می‌کنند. اندی وارهول(Andy Warhol) افراد مشهور را نقاشی می‌کرد و پُرتره‌های قدیمی نشان دهنده‌ اشرافیت بود.
اکنون قدرت به‌سمت ماشین‌ها می‌رود و این وظیفه ماست که واقعاً با آن درگیر باشیم. این بر عهده ما به‌عنوان والدین آنهاست که آنها را درگیر و تربیت کنیم تا شهروندان آینده خوبی باشند.
شرکای بشریت
او این حیوانات رباتیک را «بازیگوش» و «شریک بشر» توصیف می‌کند و می‌گوید: وقتی مردم شخصاً با اسپات ملاقات می‌کنند، اکثریت قریب‌به‌اتفاق، خیلی سریع عاشق آن می‌شوند و سخت است که مجذوب آنها نشویم زیرا آنها بسیار بامزه هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی