[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صحبت‌های تند رجب‌زاده درباره قضاوت های لیگ دسته اول ، روزنامه شیراز نوین

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز می‌گوید که عملکرد و تصمیمات داوران در لیگ دسته اول او را کلافه و عصبانی کرده است. به گزارش شیرازنوین و به نقل از سایت ورزش‌سه، تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در چارچوب هفته بیست‌و‌هشتم رقابت‌های لیگ برتر در خانه از استقلال ملاثانی میزبانی کرد و در شرایطی که قابل تصور نبود، با نتیجه 2 بر 1 در این دیدار خانگی مغلوب شد. چند روز پس از این مسابقه مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگویی با خبرنگار ما به‌شدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه، شهاب محمدی و دستیارانش معترض شده است. او در این مصاحبه از خداداد افشاریان درخواست و خواهش می‌کند که در هفته‌های باقی‌مانده نظارت دقیقی روی عملکرد داوران در لیگ دسته اول داشته باشد.
حرف‌های سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز را در ادامه می‌خوانید:
 روند کلی بازی طوری نبود که به استقلال ملاثانی ببازیم
ما سه هفته خوب را پشت سر گذاشته و برنده شده بودیم و برای بازی استقلال ملاثانی هم انگیزه بسیار خوبی داشتیم و خیلی زود هم به گل رسیدیم. تیم ما هم داشت خوب کار می‌کرد؛ البته به‌لحاظ حفظ توپ در زمین حریف و بحث‌های تاکتیکی مثل هفته‌های قبل نبودیم، اما بازی‌ به شکلی نبود که بخواهیم به استقلال ملاثانی ببازیم. تیم حریف هم، بازی را بسته و دنبال ضدحمله بود؛ روند کلی بازی طوری نبود که ببازیم، اما متأسفانه توپ‌هایمان به گل ننشست. در لحظاتی که باید گل دوم و سوم را می‌زدیم، در ضربات آخر بی‌دقت بازی کردیم، البته بچه‌هایمان با تمام وجودشان بازی می‌کنند، اما فکر می‌کنم که عدم تمرکز و بی‌دقتی در ضربات آخر به ما ضربه زد و بازی‌ که باید می‌بردیم را از دست دادیم. با این حال در جریان بازی فکر می‌کنم برتری داشتیم ولی توپ‌هایمان به گل وارد نشد.
 باید امتیازات را بگیریم و منتظر غفلت رقبا باشیم
مهدی رجب‌زاده، سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز، سپس در واکنش به شرایط جدول رده‌بندی مسابقات لیگ دسته اول در فاصله 6 هفته مانده تا پایان مسابقات، این‌طور پاسخ داد: شمس آذر، امتیازات را گرفت و کنده شد که این کار را سخت‌تر کرد. 4 یا 5 تیم در حال تلاش برای گرفتن سهمیه دوم هستند و ما هم تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. سه امتیاز این مسابقه برای ما خیلی حیاتی بود و با توجه به اینکه یک بازی کمتر از رقبا داریم، می‌توانستیم با پیروزی در این مسابقه شرایط خودمان را برای صعود راحت‌تر کنیم که متأسفانه نشد. تیم‌های دیگر 5 مسابقه و یک هفته هم استراحت دارند و باید منتظر بمانیم. قبلاً همه چیز دست خودمان بود اما اکنون باید بازی‌هایمان را ببریم و منتظر باشیم رقبا امتیاز از دست بدهند. باز هم ما با تمام انگیزه ادامه می‌دهیم و حتی تلاش و انگیزه خودمان را بیشتر خواهیم کرد تا تمام امتیازات این 6 مسابقه را بگیریم و به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم. البته استقلال خوزستان، سایپا، خیبر و چادرملو هم تیم‌های بسیار خوبی هستند و تلاش می‌کنند که به‌عنوان تیم دوم صعود کنند.
 بیست هفته درباره داوری حرف نزدم، اما...
مهدی رجب‌زاده در بخش دیگری از حرف‌هایش در حالی که به‌نظر می‌رسید به‌شدت نسبت به اتفاقات و عملکرد داوران علیه تیمش و به سود تیم‌های رقیبش شاکی است، اظهار کرد: همان اول فصل بود که در هفته سوم من اعتراضی روی داوری‌ها داشتم و بعد از آن با صحبتی که با مدیرعامل و مجموعه باشگاه داشتیم، قرار شد روی بحث‌های داوری خیلی اعتراض نکنیم. در این مدت هم طی 20 هفته اخیر من خیلی روی بحث‌های داوری اظهارنظر خاصی نکردم، اما متأسفانه هر‌چه به آخر فصل نزدیک می‌شویم، اتفاقاتی رخ می‌دهد و شرایطی ایجاد می‌شود که در شرایط پایاپای، تیم‌هایی ضرر می‌کنند و تیم‌هایی دیگر منفعت می‌برند.
 داورانی انتخاب کنید که تجربه داشته باشند
من چندین مرتبه اعلام کرده‌ام و حتی به افشاریان در کنفرانس خبری گفتم و اکنون هم به تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون و هم به افشاریان، رئیس کمیته داوران، می‌گویم؛ واقعاً باید نظارت بشود. الان گاهی داورانی برای تیم‌های مدعی می‌گذارند که تجربه ندارند. و آقای تاج باید تذکر بدهد؛ باید داورانی را بگذارند که باتجربه باشند و بتوانند بازی‌ را مدیریت کنند.
 جفت‌پا روی شکم بازیکن ما رفت و داور کارت زرد دوم نداد! 
ما هم این هفته و  هم هفته قبلی با اینکه بردیم از داوری متضرر شدیم؛ یک پنالتی در دیدار مقابل استقلال ملاثانی برای ما روی نتیجه یک بر صفر نگرفتند. قبل از پنالتی بازیکن تیم حریف، احسان الوان‌زاده، خطایی روی بازیکن ما کرده که کارت زرد داشت، اما الوان‌زاده یک کارت داشت و اگر داور کارت زرد دوم را می‌داد، اخراج می‌شد، اما داور متأسفانه به‌سادگی از این صحنه گذشت؛ آن صحنه را بگذارید کارشناسان داوری ببینند، اگر گفتند کارت زرد ندارد، من دیگر هیچ‌وقت درباره داوری حرف نمی‌زنم. جفت‌پا روی شکم بازیکن ما رفته و باید داور کارت زرد دوم را به او می‌داد، اما این کار را نکرد.
 مدافع استقلال توپ را با دست از جلوی بازیکن ما برد 
درست بعد از همین خطا، توپ در محوطه جریمه آنها مقابل مهاجم ما بود و دفاع آنها توپ را با دست از جلوی بازیکن ما برداشت ولی داور پنالتی نگرفت. برای من خیلی سؤال است؛ چطور صحنه‌ای که علیه ما پنالتی گرفتند، داور چهارم از بیرون به داور اعلام می‌کند که پنالتی شده؛ یعنی داورهای کمک هم ندیدند و داور چهارم از بیرون به داور گفت که توپ به دست مدافع ما برخورد کرده است و ما هم حرفی نزدیم، وظیفه‌اش بوده و توپ هم به دست مدافع ما خورده و پنالتی هم درست بوده، اما چطور است که عین همان صحنه را داور چهارم نمی‌بیند و به داور وسط نمی‌گوید؟! خیلی جالب است. داور وسط در 10 متری صحنه بود و ما که بیرون بودیم، دیدیم؛ همه دیدند؛ حتی گزارشگر بازی هم که از بالا گزارش می‌کند، گفت که توپ به دست بازیکن استقلال ملاثانی برخورد کرد و حتی برخورد هم نبود. آمد و توپ را از مقابل مهاجم ما با دست برداشت و برد. برای من جای سؤال دارد که چرا داور چهارم روی این صحنه دخالت نکرد؟! چرا خود داور وقتی صحنه به این واضحی است اعلام نمی‌کند؟! اگر این پنالتی برای ما گرفته می‌شد، بازی دو- هیچ می‌شد و شاید اتفاقات بهتری برای ما در ادامه بازی رخ می‌داد.
 این اتفاقات واقعاً من را عصبانی می‌کند
این‌ها چیزهایی است که واقعاً من را عصبانی می‌کند‌زیرا تیم ما هم همیشه اخلاق‌مدار بوده و هیچ‌وقت هم جنجالی درست نکرده‌ایم و مشکلی هم نداشته‌ایم. فقط در یک بازی در تالش یک مقدار بازی ما به حاشیه کشیده شد که آن هم به خاطر هواداران تیم حریف بود که به زمین وارد شدند. من همیشه سعی کرده‌ام، اعضای کادرم و همین‌طور سرپرست تیم را آرام کنم و معتقدم کارهایمان را باید در آرامش پیش ببریم. اصلاً کاری نداریم بقیه چه می‌کنند، اما متأسفانه داوران با کارهایی که انجام می‌دهند، خودشان به این درگیری‌های کنار زمین دامن می‌زنند.
 صددرصد تیم داوری را مقصر باخت تیمم می‌دانم
یعنی اینطوری شده که ما چشمانمان را روی همه‌چیز می‌بندیم و بعد می‌گوییم چرا اعتراض می‌شود، چرا درگیری می‌شود و چرا جنجال می‌شود؟! متأسفانه در این مسابقه ما ضربه مهلکی خوردیم و من صددرصد مقصر این اتفاق و شکست تیمم را عملکرد و تصمیمات کادر داوری می‌دانم. حالا اصلا نمی‌دانم آقای افشاریان روی عملکرد داورانش نظارت دارد یا خیر؛ آنها را جریمه هم بکنند و هر برخوردی هم بکنند، دیگر به‌ درد ما نمی‌خورد. ما می‌توانستیم بازی را دو- هیچ کنیم و سه امتیاز این مسابقه حساس را بگیریم و کمی قبل از پنالتی هم که خدمت شما گفتم که واقعاً خنده‌تان می‌گیرد وقتی می‌بینید داور به خطای مشهود احسان الوان‌زاده کارت زرد دوم نمی‌دهد.
 با کسی دعوا نداریم و فقط درباره فجر حرف نمی‌زنیم
متأسفانه این چیزها هست، اعتراض هم که می‌کنیم همه می‌گویند چرا این کار را انجام می‌دهید؛ جریمه می‌کنند و ... اما ما با کسی دعوا نداریم و فقط هم درباره فجر شهید سپاسی صحبت نمی‌کنیم؛ حرف ما این است که برای تمام بازی‌ها داور خوب و قابل انتخاب کنید. الان شرایط خیلی حساس شده و حالا دیگر این بازی از دست ما رفت و دیگر هم نمی‌توان کاری کرد، اما واقعاً چرا باید در شهر خودمان این‌طور برایمان سوت بزنند؟ این هم برای من سؤال است. اگر ما میهمان بودیم، می‌گفتیم طبیعی است، اما در شهر خودمان و در حضور نزدیک به 10 هزار هوادار، داور به‌راحتی از صحنه‌های کلیدی و تعیین‌کننده بازی عبور می‌کند. تیم حریف باید 10 نفره می‌شد و اگر پنالتی هم گل می‌شد، اصلاً بازی را واگذار نمی‌کردیم. متأسفانه با یک سوت و تصمیم اشتباه تمام زحمات ما را به باد می‌دهند. ضمن اینکه داور را که دیدم، این‌قدر جوان بودکه فکر کردم تینیجر است؛ چرا داوری این مسابقه مهم را به داور بی‌تجربه می‎‌دهید؟!
 سه داور را در هفته‌های اخیر به کمیته انضباطی کشانده‌اند
دوست ندارم درباره تیم‌های حریف حرف بزنم، اما در هفته‌های اخیر خیلی حرف و حدیث بر سر مسائل داوری بوده است و آنهایی که مسابقات لیگ دسته اول را دنبال می‌کنند، به‌خوبی در جریان این اتفاقات هستند. سه داور را فکر می‌کنم به‌خاطر اشتباهات فاحش به کمیته انضباطی کشانده‌اند و در بازی‌های قبل‌تر، پنالتی‌هایی برای تیم‌ها گرفته شده که اصلاً پنالتی نبوده و برای چه داوران چنین اشتباهات فاحشی می‌کنند؟! با این شرایط یک تیم یک جایی نفع می‌برد و یک تیم ضربه می‌خورد.
 من از آقای افشاریان واقعا ًتوقع دارم 
این‌قدر درباره داوری صحبت کرده‌ایم که کلیشه شده است. متأسفانه صدایمان هم به جایی نمی‌رسد و من واقعاً از آقای افشاریان توقع دارم؛ من سال‌ها با وی ارتباط خوبی در زمین داشته‌ام و در تمام سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کرد، خودش می‌داند که هیچ وقت به داوران بی‌احترامی نکردم؛ هیچوقت با داوری مشکلی نداشتم. الان برایم خیلی جالب است که داوران کم‌تجربه را برای ما می‌گذارند و عین آب خوردن امتیازات این فصل ما از دست رفته است. ما خیلی در بازی‌ها ضرر کردیم ولی من چیزی نگفتم، اما این بار واقعاً به من فشار آمده و حق ما این نبود.
 با صد اشتباه که دودمان هر تیمی به باد می‌رود
ما مجبوریم این حرف‌ها را بگوییم و حداقل حرف‌مان را بزنیم. اگر هیچکس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و هیچ برنامه‌ریزی‌ نمی‌کند و تکانی نمی‌خورد، باز هم ما مجبوریم حرف‌مان را بزنیم، اما واقعاً به آقای افشاریان می‌گویم که من وقعی که بازیکن بودم، همیشه به شما احترام گذاشتم و برخورد اخلاق‌مدارانه داشتم و هیچ‌وقت خدایی ناکرده برای این نبوده که داور به نفع من بگیرد زیرا همیشه این در اخلاق من بوده است و همیشه در دوران فوتبالم به آقای افشاریان یا هر داور دیگری احترام گذاشته‌ام؛ حتی سعی می‌کردم بازیکنان عصبی را به‌عنوان کاپیتان از داور دور کنم تا داور کارش را بهتر پیش ببرد و از آقای افشاریان واقعاً توقع دارم البته این توقع را ندارم که به نفع ما بگیرد اما انتظار دارم عدالت را برقرار کند. چیزی که حق تیم من و حق تیم دیگر است انجام شود تا حق به حق‌دار برسد. یک بار اشتباه می‌شود، دو بار اشتباه می‌شود، سه بار اشتباه می‌شود، با صد بار اشتباه که دودمان تمام تیم‌ها به باد می‌رود.
 باید اعتراضات به داوری یک جایی تمام شود
این حرف من فقط برای تیم خودم نیست و این هفته ما متضرر شدیم. حالا ممکن است هفته دیگر تیم دیگری ضرر کند، اما باید طوری باشد که مربیان و باشگاه‌هایی که کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، آرامش داشته باشند. آخر چقدر در فوتبال ما اعتراض و دادوبیداد بر سر داوری باشد و باید این مسائل یک جایی تمام بشود. از آقای افشاریان خواهش می‌کنم تا مسائل را طوری مدیریت کنند تا در هفته های آخر عدالت برقرار شود.
 به هواداران تضمین می‌دهم با تمام وجود بجنگیم 
به هواداران از طرف باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تضمین می‌دهمکه در این 6 مسابقه تمام وجودمان را می‌گذاریم تا سربلند از زمین بیرون بیاییم. تلاش‌مان را می‌کنیم و همه چیز دست خداست و از همه آنها هم که به استادیوم آمدند و تشویق کردند و سنگ تمام گذاشتند، ممنونم و دست تک تک‌شان را می‌بوسم. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم که میزبان هستیم، بیایند و به ما انگیزه بدهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی