[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ظهور چند ستاره جدید در کشتی فارس، روزنامه شیراز نوین

فارس یکی از قطب‌های مطرح کُشتی در رشته فرنگی است، اما با وجود اینکه این استان همیشه چندین کشتی‌گیر در تیم ملی داشته، اما در مسابقات آسیایی قزاقستان که ایران با اقتدار قهرمان شد، نامی از کشتی‌گیران فارس دیده نشد؛ هرچند سرمربی تیم ملی دست به جوان‌گرایی زده است، با این حال رئیس هیئت کشتی استان در این خصوص پاسخ داده است.
به گزارش ایرنا،‌ کشتی فرنگی ایران، فراتر از آسیاست و به‌نظر می‌رسد که حسن رنگرز، سرمربی تیم و فدراسیون کشتی در مسابقات آسیایی قزاقستان که ۲۱ فروردین با قهرمانی ایران پایان یافت، تصمیم گرفت با تیمی کاملاً جوان راهی این مسابقات شود و با استراحت‌دادن به کشتی‌گیران مطرح، تیم ملی را برای مسابقات جهانی و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده کنند.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اختلاف فاحش ۳۰ امتیازی نسبت به تیم دوم که قرقیزستان بود، قهرمان سی‌و‌سومین دوره کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا شد و نشان داد که کشتی ‌فرنگی ایران با وجود نبودن کشتی‌گیران مطرح از سطح آسیا فراتر است.
با وجود اینکه، کشتی فرنگی فارس در سطح جهانی و المپیک مطرح است اما در سال‌های گذشته آن‌چنان که باید به کشتی این استان در رده پایه توجه چندانی نشده است و برای همین هم با اُْفت محسوسی همراه بوده است.
در گذشته نه‌چندان دور و در بخش بزرگسالان این استان بیش از هفت کشتی‌گیر در اردوی‌های تیم ملی داشت و این انتقاد مطرح می‌شد که چرا فارس سهمیه بیشتری ندارد اما در این سال‌ها در رده نوجوانان، جوانان و نوجوانان خوب کار نشده است و اهمیت دادن به رده‌های پایه، فارس را دوباره در سطح ملی شکوفا خواهد کرد.
کشتی فارس باید از حالت جرقه‌ای خارج شده تا فاصله پیدایش ستاره‌ها کمتر شود، چراکه پس از امید نوروزی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، حدود ۹ سال طول کشید تا محمدرضا گرایی دوباره مدال طلای المپیک در سال ۲۰۲۱ توکیو را گرفت و برای کم شدن فاصله قهرمانی‌ها نیاز است، کشتی فارس بیشتر روی تیم‌های پایه کار کند تا استعدادها بیشتر شکوفا شوند و با داشتن امثال نوروزی‌ها و گرایی‌ها به سمت نخبه‌پروری گام برداریم.
اما رئیس هیئت کشتی فارس با بیان اینکه روزهای خوب کشتی فارس در راه است در مصاحبه با ایرنا گفت: هم‌اینک در رده جوانان، چهار کشتی‌گیر آماده داریم که از سال آینده وارد چرخه بزرگسالان می‌شوند.
ساسانخوبیاری در پاسخ به این پرسش که چرا این استان در مسابقات آسیایی قزاقستان نماینده‌ای نداشت، افزود: محمدعلی گرایی برای این مسابقات انتخاب شده بود که یک آسیب‌دیدگی جزیی داشت و با صحبتی که با حسن رنگرز، سر مربی تیم ملی داشتیم هم مقرر شد خطر نکنیم و به این مسابقات اعزام نشود.
وی اضافه کرد:‌ محمدرضا مختاری هم تغییر وزن داده است و در جام تختی در وزن جدید ۷۷ کیلو گرم کشتی خواهد گرفت.
خوبیاری به آسیب‌دیدگی میثم دلخانی، قهرمان جهان هم اشاره کرد و گفت: این کشتی‌گیر که از امید‌های فتح مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مسابقات جهانی پیش رو است به‌تازگی از بند مصدومیت، رهایی یافته و در جام تختی دوباره به‌روی تشک خواهد رفت.
رئیس هیئت کشتی فارس درباره محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک ۲۰۲۱ توکیو بیان کرد:‌ محمدرضا هم خود را برای مسابقات مهمی همچون مسابقات جهانی و انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین آماده می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی