[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رفع تپش قلب با این گیاهان ، روزنامه شیراز نوین

تپش قلب ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، حتی اگر در حال استراحت یا انجام فعالیت‌های عادی باشید. اگرچه ممکن است حیرت انگیز باشد، تپش قلب معمولاً جدی یا مضر نیست. با این حال، گاهی اوقات می‌تواند به یک ریتم غیرطبیعی قلب مرتبط باشند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
به گزارش صدآنلاین، تپش قلب، ضربان قلبی است که شما متوجه می‌شوید و یا از آن احساس ناراحتی پیدا می‌کنید. با تپش قلب، ممکن است همزمان علائم دیگری نیز داشته باشید یا نداشته باشید. به‌عنوان مثال، شما ممکن است احساس کنید که در حال تپش، بال‌بال زدن یا ضربان نامنظم است که اغلب فقط برای چند ثانیه یا چند دقیقه رخ می‌دهد. شما همچنین ممکن است این احساسات را در گلو یا گردن خود هم احساس کنید.
علت اصلی تپش قلب چیست؟
تپش قلب بیشتر اوقات، به‌دلیل استرس و اضطراب یا به‌دلیل مصرف بیش از حد کافئین، نیکوتین یا الکل ایجاد می شود. تپش قلب، همچنین می تواند در زمان بارداری هم رخ دهد. در موارد نادر، تپش قلب می‌تواند، نشانه‌ای از یک بیماری قلبی جدی‌تر باشد. اگر تپش قلب دارید، به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را دقیقاً متوجه شوید.
اگر تپش قلب دارید از چه غذاهایی باید پرهیز کنید؟
غذاهای پُرکربوهیدرات، که می‌توانند سطح قند خون را افزایش دهند، به‌خصوص اگر قند خون پایین (هیپوگلیسمی) دارید و غذاهای با سدیم بالا، مانند غذاهای فرآوری شده یا کنسرو شده، می‌تواند موجب بروز تپش قلب شوند. غذاهای پُرقند، به‌خصوص اگر هیپوگلیسمی دارید و غذاهای تند یا غنی هم می‌توانند باعث سوزش سردل و گاهی اوقات تپش سریع قلب شوند.
چه غذایی ضربان قلب را کاهش می دهد؟
پتاسیم، می‌تواند به تنظیم ضربان قلب شما کمک کند و تأثیر سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. مواد غذایی مانند موز، خربزه، پرتقال، زردآلو، آووکادو، لبنیات، سبزیجات سبزبرگ، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، ماهی تن، ماهی قزل‌آلا، لوبیا، آجیل و دانه‌ها دارای مقدار زیادی پتاسیم هستند.
چه گیاهانی تپش قلب را کاهش می‌دهند؟
 زالزالک یک درمان قدیمی برای تپش قلب است و مردم اغلب از گیاه زالزالک برای درمان تپش قلب استفاده می‌کنند. به‌گفته کلینیک لاهی، این گیاه در آیین‌های رُم باستان برجسته بوده و از قرون وسطی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی استفاده می‌شده است.
خارمریم هم برای رفع تپش قلب توصیه می‌شود و همچنین بسیاری از پزشکان برای تپش قلب ثانویه پرکاری تیروئید این گیاه را توصیه می‌کنند. تپش قلب که با خواب یا اسپاسم عضله صاف هم‌زمان در روده یا دستگاه تناسلی تداخل می‌کند نیز ممکن است با خار‌مریم خنثی شود.
بهارنارنج، نیز برای رفع تپش قلب مفید است و اسانس شکوفه پرتقال هم برای آرامش ذهنی شما مؤثر است! نرولی (روغن شکوفه بهارنارنج) هم علاوه بر بوی شیرین، برای کمک به اضطراب، عصبی‌بودن و استرس نیز استفاده می‌شود و اثر آرامش‌بخش آن بر ذهن نیز به کاهش تپش قلب کمک می‌کند و حتی می‌تواند در رفع  بی‌خوابی هم مؤثر واقع شود.
مصرف تخم بالنگو، باعث سبکی در قفسه می‌شود زیرا تخم بالنگو خنک‌کننده، مسکن درد و آرام‌بخش است و برای رفع نفخ و رفع یبوست به‌کار می‌رود. بالنگو و تخم بالنگو دارای طبع گرم و مرطوب و تر است و مقوی قلب  است و همچنین برای رفع وحشت، خفقان و اسهال خونی، آن را تنها با گلاب می‌خورند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی