[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آغاز اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز، روزنامه شیراز نوین

نایب‌رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی از آغاز دومین اردوی دانش‌آموزی و انتخابی تیم ملی دانش‌آموزی با حضور ۵۰ دانش‌آموز و ۷ نفر از مربیان تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز خبر داد.
شهامت عباسی در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه نرجس شیراز، گفت: نفرات منتخب این اردو برای حضور در مسابقات جهانی که قرار است تیرماه سال جاری در مراکش با حضور تیم‌های برتر دانش‌آموزی جهان برگزار شود، دعوت خواهند شد.
او ادامه داد: همچنین مسابقات آسیایی دانش‌آموزی در رشته فوتسال و فوتبال نیز اوخر تابستان به‌میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
رئیس انجمن فوتبال مدارس کشور عنوان کرد: برترین‌های این دانش‌آموزان و دانش‌آموزانی که در مرحله بعد فراخوان و انتخاب خواهند شد در اردوی تیم ملی حضور پیدا خواهند کرد.
عباسی، هدف از برگزاری این اردوها را ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و فوتبالیست‌های جوان و نوجوان کشور عزیزمان دانست.
نایب‌رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مرحله اول از ۹۰ بازیکن برتر ۳۲ تیم استان که در مسابقات شهدای دانش‌آموز خرمشهر و آبادان که در بهمن ماه ۱۴۰۱ حضور داشتند ۵۰ نفر انتخاب شدند و نفرات برتر این اردو نیز برای مرحله بعد انتخاب می‌شوند.
رئیس انجمن فوتبال مدارس کشور اضافه کرد: امیدواریم که نفراتی برای فوتبال کشور و آینده جمهوری اسلامی ایران انتخاب شوند و کشور عزیزمان همیشه سربلند باشد.
عباسی خاطرنشان کرد: هدف دیگر برگزاری چنین مسابقاتی، ایجاد روحیه مشارکت در دانش‌آموزان و استعدادیابی و نخبه‌پروری است و در واقع خروجی این مسابقات به تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان راه خواهند یافت.
او گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات ورزشی بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.
محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز از تمامی عوامل برگزاری این مسابقات و خانواده‌های دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات قدردانی کرد و گفت: در این اردو ۶ دانش‌آموز و یک مربی از استان فارس حضور دارند.
او ادامه داد: استان فارس برای برگزای میزبانی مسابقات آسیایی دانش‌آموزی نیز آمادگی کامل دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: سطح مسابقات فوتبال دانش‌آموزان کشور که در خرمشهر و آبادان برگزار شد، بسیار بالا بود.
داوود عنبرستانی افزود: دلیل اینکه شیراز به‌عنوان میزبان این مرحله از اردوها انتخاب شده است، عملکرد خوب آموزش و پرورش استان در میزبانی‌ها بوده و همچنین در این ایام شیراز دارای آب‌وهوا، شرایط مساعد زمین و امکانات ورزشی خوبی برای برگزاری اردوهای تیم ملی است. مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: این اردو، دومین مرحله از اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی است که قرار است تیرماه به مسابقات جهانی در مراکش اعزام شوند. 
مهدی ابراهیم بای سلامی افزود: مرحله اول این اردو در تهران برگزار شد و پیش‌مقدمات آن هم مسابقات داخلی بود که در آبادان و خرمشهر برگزار شد.
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ۴۷ نفر از دانش‌آموزان منتخب به مرحله دوم اردو دعوت شدند و سعی بر این است که ۱۸ نفر اصلی برای اعزام انتخاب شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی