[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خانه محرومان سامان‌دهی شد ، روزنامه شیراز نوین

جانشین فرمانده سپاه فجر در بسیج اقشار از مرمت ۲۰ خانه و احداث ۵۳۴ باب واحد منزل مسکونی برای محرومان در استان فارس خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ امیر جاهدی ظهر دیروز در رزمایش کمک مؤمنانه ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این رزمایش، اظهار داشت: شروع حرکت‌های فرهنگ‌ساز از 2 سال قبل و با آغاز شیوع بیماری کرونا در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در قالب تقویت روحیه تعاون، موجب رشد همکاری در جامعه شد.
وی با اشاره به اینکه در اوج بحران‌ها در گذشته شاید نگاه‌ها به سمت نهاد‌های حمایتی می‌رفت، اما این فرهنگ نوع‌دوستی در حال حاضر در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف رخنه کرده است، افزود: سازمان بسیج مهندسین و انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان هم در کنار سایر نهاد‌های حمایتی در بحران‌ها و حوادث در کنار مردم است.
جاهدی با تأکید بر ضرورت توجه مردم و مسئولان برای کمک به نیازمندان جامعه، ادامه داد: با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌توان ثواب و فضیلت بالای کمک به دیگران به خصوص دستگیری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را درک کرد.
جانشین فرمانده سپاه فجر در بسیج اقشار با اشاره به مأموریت بسیج مهندسی در ساخت‌وساز خانه محرومان، اعلام کرد که تاکنون و با همت و همکاری گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، 20 خانه افراد نیازمند مرمت شده است که تا اسفندماه 1401 تعداد 534 باب منزل مسکونی احداث و تحویل محرومان شده است.
نیما زارع مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس نیز بیان کرد: در راستای انجام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و با همکاری انجمن انبوه‌سازان مسکن ساختمانی تعداد یک‌هزار و 100 بسته معیشتی شامل برنج، رب گوجه، ماکارونی، روغن و... به ارزش 700هزار تومان بین کارگران ساختمانی توزیع می‌شود.
وی تأمین هزینه یا ارائه خدمات درمانی و پزشکی نیازمندان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد به ویژه جوانان، کمک به زندانیان بدهکار و حمایت مالی از آن‌ها و... را از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده توسط بسیج مهندسین‌ برشمرد.
مهرداد خائف رئیس انجمن انبوه سازان ساختمان استان فارس هم در ادامه با تصریح بر اینکه دستگیری و کمک به نیازمندان در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در جامعه امروزی که مردم با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، خدمت معیشتی به نیازمندان یک ضرورت محسوب می‌‎شود.
وی همچنین از شناسایی تعداد زیادی خانه‌های مسکونی حاشیه شهر شیراز و بافت فرسوده دارای مشکل از بهمن ماه 1401 توسط انجمن متبوع خبر داد و گفت: نسبت به بازسازی و رفع نیاز‌های این واحد‌های مسکونی اقدام شده است.
رئیس انجمن انبوه‌سازان ساختمان استان فارس گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال با همراهی بسیج مهندسین و سپاه فجر فارس، ترمیم و بازسازی 150 تا 200 واحد مسکونی دیگر نیز اجرایی شود.
خائف تصریح کرد: در شرایط فعلی به دلیل مشکلات اقتصادی، مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند و باید تلاش کرد تا هر فردی به سهم خود به دهک‌های پایین جامعه و محرومیت‌زدایی کمک کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی