[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۸۱۹۵ نفر رسید، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین ۱۴۰۲، اعلام کرد. به گزارش شیرازنوین، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 2میلیون و ۲۷۴هزار و ۱۸۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام‌شده، ۶۶۴هزار و ۳۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی افزود: از مجموع تست‌های انجام‌شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۴۲هزار و ۴۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴هزار و ۹۵۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۳۱هزار و ۷۴۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹هزار و ۳۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است. او خاطرنشان کرد: با بستری ۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۲۱۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
پاریزی ضمن ابراز تأسف از مرگ یک نفر از هم‌استانی‌های فارسی گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت‌هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۵هزار و ۹۴۹ هم‌استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق‌شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۹۰هزار و ۱۸۰ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۵هزار و ۳۶۴ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۳۹۲ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۱۹۲ دوز نوبت سوم و ۱۳۶هزار و ۲۳۲ دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی