[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس جهاد کشاورزی فارس: رایزنی برای تغییر نرخ خرید گندم و مقابله با قاچاق ادامه دارد، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در شرایطی که رایزنی‌ها برای تغییر نرخ خرید تضمینی گندم و مقابله با قاچاق این محصول ادامه دارد، عملیات خرید تضمینی در مزارع جنوب این استان آغاز شده است.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در شورای کشاورزی شهرستان جهرم که با حضور محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، تصریح کرد: به‌منظور افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، دولت به حدود 140هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. این مقام مسئول با اذعان به اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش نرخ خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم وجود دارد، اظهار کرد: نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در جلوگیری از هرگونه قاچاق و خروج گندم نقش بسزایی دارند. او با بیان اینکه به‌طور خاص در شهرستان جهرم افزایش 40درصدی عملکرد مزارع گندم پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: در سال زراعی جاری 70 درصد نیاز گندم‌کاران این شهرستان به بذور گواهی‌شده تأمین شده است. 
وی با اشاره به اینکه کشت قراردادی گندم به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری در شهرستان جهرم نسبت به سال قبل افزایش 86درصدی یافته است، بیان کرد: میزان سهمیه و تخصیص کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه به کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری در طول 40 سال اخیر در بهترین میزان خود بوده است.
دهقان‌پور در خصوص تأمین سوخت ناوگان برداشت مزارع شتوی اظهار کرد: رایزنی‌های لازم انجام شده است و نگرانی از بابت تأمین سوخت موردنیاز کمباین‌ها وجود ندارد که در صورت نیاز از کانال‌های هماهنگ‌شده تأمین خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع شیوع آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخیلات شهرستان‌های جنوبی این استان و شهرستان جهرم نیز گریزی زد و اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در سطح کشور، شهرستان جهرم به‌عنوان یکی از بهترین مناطق کشور در مدیریت آفت مذکور انتخاب شده است. او به شیوع عارضه زوال مرکبات در باغات جنوب استان فارس، خصوصاً شهرستان‌های قیر و کارزین، جهرم و داراب نیز پرداخت و گفت: در صورت اعلام آمادگی و معرفی باغداران پیشرو، آماده اجرای طرح‌های آزمایشی به منظور رسیدن به یک نسخه و دستورالعمل جامع مدیریت این عارضه هستیم.
وی به موضوع رفع تداخلات اراضی نیز اشاره کرد و افزود: اراضی شهرستان جهرم به دلیل وجود واگذاری‌های مختلف بدون مختصات جغرافیایی و صرفاً بر اساس کروکی‌های ترسیم‌شده در سنوات گذشته یکی از پیچیده‌ترین شهرستان‌های کشور در موضوع رفع تداخلات بوده، اما به دلیل ضرورت‌های موجود، انجام این طرح در دست اقدام است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی