[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: افزایش امید به زندگی از شاخص‌های نظام سلامت کشور است، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان فارس، افزایش امید به زندگی در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب اسلامی را در رأس شاخص‌های نظام سلامت کشور عنوان کرد. 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این دیدار که با همراهی اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه انجام شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و قدردانی از حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس، شاخص‌های مهم و اولویت‌های دانشگاه در دولت سیزدهم را معرفی کرد.
او افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و تلاش مسئولان، امید به زندگی در بین مردم جامعه ایران، از ۵۳ سال در سال ۱۳۵۷، به ۷۸ سال در شرایط کنونی رسیده است. دکتر حسینی با اشاره به ایجاد زمینه‌های تحقق اهداف جوانی جمعیت در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، اظهار کرد: از مجموع ۷۰۰ واحد متأهلی دانشجویان در کشور، ۲۷۰ واحد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۸۰ واحد نیز در حال ساخت است. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز همچنین از تلاش برای مدیریت هزینه‌ها در کنار ارتقای کیفی خدمات سلامت در مجموعه دانشگاه، همسو با اهداف شعار امسال خبر داد. رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه به پاس تلاش برای ارائه خدمات سلامت به مردم استان، اظهار کرد: یکی از دلایل شناخت شیراز در جامعه، وجود دانشگاه علوم‌پزشکی به عنوان قطب پزشکی کشور است. حجت‌الاسلام و المسلمین «سید کاظم موسوی» افزود: کشورها در حال تغییر و تحول در زمینه علم پزشکی هستند و باید برای بهبود جایگاه کنونی این قطب پزشکی، با بهره‌مندی از وجود اساتید مجرب، دانشجویان را در زمینه پژوهش و کسب علم تشویق کرد. او با اشاره به تلاش‌های تیم مدیریتی منسجم و پرتلاش دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در راستای ارتقای بهداشت و درمان مردم استان، آمادگی همکاری و همراهی بیش از پیش مجموعه دادگستری استان با دانشگاه را اعلام کرد. مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این دیدار از رئیس‌کل دادگستری استان به پاس حمایت‌های بی‌وقفه از دانشگاه، در راستای رفع چالش‌ها و موارد حقوقی مرتبط با حوزه سلامت استان قدردانی کرد. دکتر «محمود نجابت» با اشاره به خدمات گسترده دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، خواستار حمایت ویژه مجموعه دادگستری از ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان در حاشیه شهر و بافت‌های قدیم شیراز شد. او نگاه ویژه به حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده و قدیمی شیراز را موجب بهبود مدیریت برخی چالش‌های سلامت، از جمله پیشگیری از برخی بیماری‌ها مانند سالک دانست و بر همت جمعی مسئولان دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تأکید کرد. معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۱۶ دانشکده در شیراز و شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه با حضور نزدیک به هزار عضو هیئت علمی و حدود ۱۲هزار دانشجو در مقاطع مختلف که دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز را در ردیف دانشگاه‌های تراز اول کشور قرار داده است، گفت: با توجه به چالش‌هایی که بحران ویروس کرونا در سطح دنیا برای حوزه آموزش به‌همراه داشت، در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز تلاش شده تا این چالش‌ها برطرف شده و با کمترین آسیب همراه باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی