[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نگاهی بر عملکرد نماینده شیراز در ایستگاه ۲۹، روزنامه شیراز نوین

از هفته بیست‌وهشتم لیگ دسته اول تیم فجر شهید سپاسی در ساوه، میهمان تیم‌ رده دهمی خوشه طلایی ساوه بود، بازی حیاتی برای فجری‌ها که کسب سه امتیاز در این ‌مسابقه، می‌توانست امید‌های  این‌تیم برای صعود را بالاتر ببرد. ولی در پایان، ‌مقابل میهمان خود با نتیجه تساوی متوقف شد، تا همچنان در تعقیب دیگر مدعیان بالای جدول باشد.
فجری‌ها در این‌ مسابقه حساس، با چند تغییر در ترکیب اولیه که در خط دفاعی و هافبک انجام شده بود راهی این‌مسابقه شدند، سه تغییر در خط دفاعی نسبت به بازی گذشته نشان از تغییرات تاکتیکی یا شاید نارضایتی رجب‌زاده از خط دفاعی ثابت بازی‌های گذشته خود بود.
سعید ایران‌خواه، بهاروندی و رجبی، سه بازیکن جدیدی  بودند که به‌همراه محمد آژیر، خط دفاعی فجر شهید سپاسی را تشکیل می‌دادند. در خط میانی هم حامد بحرایی بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب اصلی در کنار احمد زنده‌روح قرار گرفته بود.
دیگر عناصر هجومی فجر شهید سپاسی، یعنی زارع، مهربان، بابایی و سیفی هم مانند بازی‌های گذشته در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.
بازی با برتری فجر شهید سپاسی آغاز شد، اولین موقعیت جدی را سیفی از دست داد و  در یک موقعیت عالی، گل‌زنی در دقایق اولیه بازی توپ را  به تیر دروازه زد.
فجری‌ها که منظم و باآرامش، بازی را شروع کرده بودند در ادامه هم‌ صاحب چندین موقعیت خوب گل‌زنی شدند، زوج مهربان و رجبی در سمت چپ و بحرایی و زنده‌روح در میانه میدان، برتری فجر شهید سپاسی در این ‌مسابقه را کاملاً محسوس کرده بودند، پاس‌های سالم و دقیق هافبک‌های فجر شهید سپاسی چندین بار  دیگر، مهاجم‌های این تیم را در خط حمله در موقعیت گل‌زنی قرار داد که بی‌دقتی و بدشانسی مانع از گل‌زنی فجری ها شد. 
فجری‌ها باز هم از روی یک ضربه ایستگاهی از روی نقطه کرنر، روی ارسال احمد زنده‌روح و ضربه مدافع جلو کشیده خود، سعید ایرانخواه به گل اول رسیدند.
تیم خوشه طلایی که تا قبل از این‌گل، حرفی برای گفتن نداشت و در زمین خود محبوس بود، بعد از این گل، کمی جلو کشید و شاید نقطه عطف بازی که می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد، موقعیت عالی و تک‌به‌تک ابولفضل بابایی بود که می‌توانست اختلاف دو‌گله فجر شهید سپاسی را به ثبت برساند که این مهاجم جوان در موقعیت بسیار عالی توپ را به پای گلر حریف زد تا تیم خوشه طلایی همچنان در بازی باقی بماند، در اواخر نیمه اول هم، خوشه طلایی‌ها که نمی‌خواستند در زمین خود بازنده شوند، صاحب یکی، دو موقعیت خطرناک شدند ولی موفق به گل‌زنی نشدند.
برخلاف نیمه اول که بسیار پراتفاق بود و موقعیت دنبال شد، نیمه دوم  متفاوت بود و شاهد کم‌موقعیتی بودیم، فجری‌ها در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم غافل‌گیر شدند و روی اشتباه در آفسایدگیری و خطای گلر روی مهاجم حریف با یک ضربه پنالتی  گل تساوی را دریافت کردند.
ادامه نیمه دوم هم بسیار کم‌موقعیت برای فجر شهید سپاسی دنبال شد و به‌نظر تمام راه‌های نفوذ فجری‌ها برای رسیدن به دروازه حریف توسط خوشه طلایی‌ها شناسایی و مسدود شده بود. برخلاف فجر شهید سپاسی، تیم خوشه طلایی باانگیزه‌تر ظاهر شد و با ارسال‌های مستقیم و بلند توپ، روی منطقه جریمه فجری‌ها، خط هافبک تیم فجر شهید سپاسی را کم‌اثرتر کرده بود. همچنین فاصله زیاد خط هافبک و دفاعی بعضاً بازی‌سازی از خط دفاعی را برای فجری‌ها سخت کرده بود.
حملات فجری‌ها که معمولاً با تعداد نفرات کم  صورت می‌گرفت، اغلب توسط مدافعان پر‌تعداد تیم حریف دفع شد، تا دو تیم در پایان به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت بدهند، تعویض‌های فجر شهید سپاسی برای تغییر نتیجه و ریتم بازی نتیجه‌بخش نبود و به‌نظر فجر شهید سپاسی در فاز هجومی بازیکنان، جایگزین مناسبی برای تغییر تاکتیک‌ در مواقعی که احتیاج به گل برتری دارد را ندارد.
فجری‌ها با این تساوی ۴۳ امتیازی شدند و در همان رده چهارم باقی ماندند.
ولی با توجه به نتایج و توقف دیگر مدعیان همچنان شانس رسیدن به لیگ برتر را دارد و باید در ۵ دیدار باقی‌مانده، نتایج بهتری کسب کند و منتظر لغزش دیگر حریفان خود باشد. پس از شمس آذر، صدرنشین و صعود کرده به لیگ برتر، استقلال خوزستان با ۴۷ امتیاز و سایپا با ۴۶ امتیاز با یک بازی بیشتر بالاتر از فجر شهید سپاسی در جدول رده‌بندی قرار دارند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی