[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

انگیزه کارآفرینی زنان ارتقا می‌یابد ، روزنامه شیراز نوین

کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به‌منظور ارائه تجربیات و ارتقای انگیزه کارآفرینی در این قشر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به‌منظور ارائه تجربیات و ارتقای انگیزه کارآفرینی در این قشر، اقدامی از سوی کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر، شهرداری و تمامی دستگاه‌های متولی در شیراز است.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این راستا در جلسه‌ای که به‌منظور توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با رویکرد مشاغل خانگی برگزار شد، بر ضرورت رویکرد صیانت از زنان سرپرست خانوار تأکید و بر همراهی همه‌جانبه شهرداری در این زمینه اشاره و بیان کرد: باید این مهم با تمام قدرت و توان پیگیری شود. 
محمدحسن اسدی با تصریح بر راهبرد محرومیت‌زدایی از چهره مناطق کم‌برخوردار اظهار کرد: همه دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری شیراز در حال خدمات‌رسانی در حوزه محرومیت‌زدایی هستند. او اظهار کرد: شهرداری یک ‌نهاد تخصصی است که در ۳۵۵ نوع وظیفه ابعاد مختلف نظیر اقتصادی و اجتماعی خدمات‌رسانی می‌کند. 
جعفر طاهری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز نیز که در این جلسه با حضور مدیران و نمایندگان ادارات مختلف تشکیل شد، بر ابعاد روان‌شناختی زنان سرپرست خانوار به‌منظور توانمندسازی آنان در زمینه‌های مختلف تأکید کرد. 
او مساجد را یکی از بسترهای توجه به زنان سرپرست خانوار دانست که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این کمیته جهت حل مشکلات بانوان سرپرست خانوار در سال گذشته، بیان کرد: سال جدید این کمیته با تکمیل برنامه‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و توجه به نام‌گذاری راهبردی سال توسط رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، در اجرای این طرح به‌صورت جدی و ویژه اقدامات لازم به عمل خواهد آورد. او با اشاره به اهمیت کارآفرینی و نگاه‌های نو در این زمینه و ایجاد انگیزه در بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد: مقرر شده گردهمایی انگیزشی- علمی با حضور کلیه دستگاه‌های خدمت‌رسان از قبیل کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به‌عنوان مدیریت شهری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، فنی‌وحرفه‌ای و کانون زنان بازرگان استان فارس، کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در زمینه بانوان سرپرست خانوار تشکیل شود. 
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در این گردهمایی برقراری جلسات انگیزشی توسط اساتید موفق و بازارچه ارائه محصولات با همدلی تمامی دستگاه‌ها در اردیبهشت‌ماه صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌ها با ارائه خدمات و تبادل ‌نظر، با محوریت کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر و شهرداری، گامی دیگر در جهت حل مشکلات و چالش‌های این قشر بردارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی