[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

برنامه‌ریزی کارآمد در حوزه سلامت الزامی است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم‌‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهرستان بیضا، بر لزوم برنامه‌ریزی کارآمد برای بهره‌مندی مناسب از توانمندی‌ها و امکانات موجود در حوزه سلامت استان تأکید کرد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه در ادامه برنامه سفرهای نظارتی خود به مناطق مختلف استان، ظهر دیروز بیست‌ونهم فروردین، به‌همراه اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه عازم شهرستان بیضا شده و با مسئولان سلامت این شهرستان دیدار کرد.
رئیس دانشگاه در این دیدار ضمن آگاهی از آخرین وضعیت سلامت در شهرستان بیضا، برنامه‌ریزی کارآمد برای بهره‌مندی مناسب از توانمندی‌ها و امکانات موجود در حوزه سلامت استان را از جمله اولویت‌هایی خواند که در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه مسئولان دانشگاه تمامی تلاش خود را برای ارتقای کمی و کیفی خدمات در مناطق مختلف استان به کار بسته‌اند، ابراز امیدواری کرد که دستاورد این تلاش‌ها، بهره‌مندی حداکثری مردم استان به‌ویژه در مناطق محروم، از خدمات تخصصی در حوزه سلامت باشد.
مسئول ارشد حوزه سلامت استان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای ماندگاری پزشکان در شهرستان‌های استان را از دیگر زمینه‌های تحقق این هدف خواند و از مسئولان سلامت شهرستان بیضا خواست در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیضا، جمعیتی حدود ۴۳هزار نفر را تحت‌پوشش دارد، گفت: این مجموعه با دارابودن ۲۴ خانه بهداشت، هفت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و دو پایگاه سلامت شهری، به مردم منطقه ارائه خدمت می‌کند. دکتر «عباس رضائیان‌زاده» در ادامه به بیان شاخص‌های سلامت شهرستان در حیطه بهداشت، در زمینه‌هایی نظیر بهداشت دهان و دندان، بازدیدهای بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط، واکسیناسیون، غربالگری و کرونا پرداخته و پیرامون راهکارهای توسعه شاخص‌ها، پیشنهادات موردنظر را مطرح کرد. معاون درمان دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست هم‌اندیشی بود که با ارائه گزارشی در خصوص توانمندی‌ها و امکانات درمانی در این شهرستان گفت: بیمارستان حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) بیضا با دارابودن ۳۲ تخت فعال، ماهانه به‌طور متوسط، به بیش از 2هزار و دویست مورد مراجعه ارائه خدمت می‌کند. دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به حضور ۱۳ پزشک متخصص در این بیمارستان در حیطه‌های مختلف افزود: بر اساس آمارهای موجود، ماهانه به‌طور متوسط، بیش از هزار و پانصد مورد ویزیت در درمانگاه تخصصی این شهرستان انجام می‌شود. در ادامه «هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، با ارائه آمارهای مربوط به آخرین وضعیت مالی در مجموعه سلامت استان در زمینه‌هایی نظیر پرداخت‌های مالی کارکنان، مطالبات و خرید تجهیزات و پروژه‌های عمرانی، راهکارهای بهبود خدمات را در موارد یادشده مطرح کرد. ارائه گزارشی از وضعیت دارویی و نحوه فعالیت داروخانه‌های شهرستان بیضا از سوی «مجید عسکری» کارشناس نظارت بر دارو به عنوان نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه، اعلام آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان از سوی «سالار خواجه‌پور» مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه و همچنین توانمندی‌ها و چالش‌های موجود در عرصه روابط‌عمومی و فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه سلامت شهرستان بیضا از سوی «ابوذر پاریزی» مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، دیگر محورهای این نشست هم‌اندیشی بود.
همچنین دکتر «سعید اکبری»، رئیس شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حضرت قمر بنی هاشم(ع) بیضا در این نشست، گزارشی از مسائل حوزه سلامت این شهرستان به رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه ارائه کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی