[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اولویت با تولید مسکن است، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت عمران صدرا از عقد قرارداد با پیمانکاران خوش‌نام برای حدود 17هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران صدرا، در سال‌های اخیر تأمین هزینه اجاره‌بها یا خرید مسکن، بخش قابل‌توجهی از درآمد خانوار را به خود اختصاص داده است؛ از این رو دولت سیزدهم تولید مسکن و سرپناه برای مردم را در اولویت قرار داد و ساخت ۴میلیون واحد مسکن در کشور را به‌عنوان تکلیف قانونی برای پاسخ به ضرورت و نیاز موجود به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. در این راستا، شرکت عمران صدرا نیز که حدود نیمی از بار طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس را به دوش می‌کشد، تمام توان خود را به کار بسته است و برای صاحبخانه‌شدن بیش از 63هزار متقاضی تلاشی شبانه‌روزی دارد. مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه بیش از 43 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس متقاضی شهر جدید صدرا بوده‌اند، گفت: تعداد کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس 441هزار و 886 نفر بوده که 191هزار و 429 نفر از این تعداد متقاضی شهر صدرا بوده‌اند. مهدی پوربهی تعداد کل افراد واجد شرایط که به مرحله تأیید نهایی رسیده‌اند را 148هزار و 141 نفر و تأییدنهایی‌شدگان شهر صدرا را 63هزار و 347 نفر عنوان و اظهار کرد: تاکنون در استان فارس 66هزار و 207 واحد پیش‌بینی شده است که از این تعداد 21هزار و 106 خانوار در شهر صدرا می‌باشند.
به گفته او، 57هزار و 308 خانوار در استان فارس نسبت به واریز سهم آورده اولیه به مبلغ 40میلیون تومان اقدام کرده و تخصیص پروژه شده‌اند که سهم شهر صدرا از متقاضیان تخصیص‌پروژه‌شده 16هزار و 515 خانوار می‌باشد.
مدیرعامل شرکت عمران صدرا از عقد قرارداد با پیمانکاران خوش‌نام برای ساخت 16هزار و 964 واحد خبر داد و افزود: تاکنون موفق به اخذ پروانه ساختمانی برای 15هزار و 367 واحد شده‌ایم.
پوربهی به پیشروبودن صدرا در ساخت‌وساز مسکن اشاره و اظهار کرد: عملکرد شرکت عمران صدرا در تعداد واحدهایی که در مرحله فونداسیون، اسکلت و سقف قرار دارند، بیش از 70 درصد استان فارس است؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر 14هزار و 138 واحد در مرحله فونداسیون و 5هزار و 382 واحد در مرحله اسکلت و سقف قرار دارند.
در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که با حضور وزرای عضو شورا به ریاست رئیس‌جمهور و استانداران سراسر کشور برگزار گردید، جایگاه استان‌های مختلف در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد که استان فارس با رشد قابل‌توجه 13‌رتبه‌ای، توانسته جایگاه اول را در بین استان‌های بزرگ کشور به دست آورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی