[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۶ جایگزین قند طبیعی عالی برای یک رژیم غذایی سالم، روزنامه شیراز نوین

امروزه با تغییر رژیم غذایی افراد، مصرف بالای قند، اجتناب ناپذیر است، بنابراین اگر اصلاح نشود، می‌تواند مشکلات سلامتی فراوانی برای فرد ایجاد کند. 
به گزارش صدآنلاین، در عصر غذا‌های فرآوری‌شده، رژیم غذایی به‌سرعت تغییر کرده است. مصرف شکر به‌ویژه قند‌های اضافه شده و تصفیه شده که به‌طور طبیعی بخشی از غذا‌های مصرفی شما نیستند، به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است و باعث شده بسیاری از ما به شیرینی معتاد شویم.
بر اساس گزارش‌ها، یک فرد بزرگسال به‌طور متوسط روزانه ۱۷ قاشق چای‌خوری قند افزوده مصرف می‌کند که بسیار بالاتر از میزان توصیه شده است. یک رژیم غذایی ایده‌آل بیش از ۱۰ ٪ کالری قند افزوده را شامل نمی‌شود.
اگرشکر زیادی مصرف می‌کنید و به‌دنبال راه‌هایی برای حذف قند افزوده از رژیم غذایی خود هستید، برای یادگیری برخی از بهترین جایگزین‌های شکر، ادامه مطلب را بخوانید.
جایگزین‌های قند چیست؟
قبل از اینکه به جایگزین‌های شکر بپردازیم، مهم است که روشن کنیم که شکر ذاتاً برای شما مضر نیست و در واقع، برای سلامتی شما حیاتی است. بدن شما کربوهیدرات‌ها را به گلوکز (شکلی از قند) تبدیل می‌کند و این منبع اصلی انرژی برای حفظ حرکت بدن و عملکرد مغز شما است. علی‌رغم آنچه برخی از مُد‌های محبوب رژیم غذایی از آن حمایت می‌کنند، بدون کربوهیدرات و قند، ممکن است مشکلات و علائمی مانند انرژی کم، مشکلات خواب و مه مغزی را تجربه کنید.
هدف نباید پرهیز از شکر، بلکه مصرف انواع درست قند باشد. بخش اعظم رژیم غذایی امروز، شامل قند‌های افزوده‌شده است که برای افزودن شیرینی زیاد بدون مواد، فرآوری و تصفیه می‌شوند، شکر سفید فوق‌العاده تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا از ترکیبات رایج در نوشابه‌ها، شیرینی‌ها، نان و چاشنی‌ها هستند. اینمواد بدون افزودن ارزش غذایی دیگر در طول مسیر به‌سرعت به جریان خون شما می‌رسند. مصرف بیش از حد این قند‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی سلامتی از جمله فشار خون بالا، دیابت و بیماری کبد چرب شود.
می‌توانید مقدار قند‌های اضافه شده را در برچسب حقایق تغذیه و لیست مواد تشکیل‌دهنده هر ماده غذایی بیابید. هرچه قند اضافه شده در لیست مواد تشکیل‌دهنده بیشتر باشد، شکر بیشتری در محصول وجود دارد. قند‌های افزوده نام‌های مختلفی دارند، مانند شکر قهوه‌ای، شیرین‌کننده‌های ذرت، شربت ذرت، دکستروز، فروکتوز، گلوکز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، شربت مالت، مالتوز و ساکارز.
در مقابل، قند‌های طبیعی تصفیه‌ نشده یا فقط کمی فرآوری شده‌اند و به‌طور طبیعی در بسیاری از غذا‌ها یافت می‌شوند. به‌عنوان مثال، میوه‌ها حاوی فروکتوز هستند، اما فیبر بالایی نیز دارند و ترکیب متعادلی از مواد مغذی را برای بدن شما فراهم می‌کنند. عسل و شربت افرا به‌طور طبیعی شیرین هستند، اما سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند.
همچنین شیرین‌کننده‌های طبیعی و جایگزین‌های قندی وجود دارد که می‌توانید آنها را به غذا و نوشیدنی‌هایی اضافه کنید که بدون مضرات قند‌های تصفیه شده، شیرینی می‌دهند. نمونه‌هایی از این قند‌های جایگزین عبارتند از: شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام و شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند استویا.
بهترین جایگزین‌های طبیعی برای شکر
به‌عنوان یک جایگزین قند، استویا غیر مغذی است، به این معنی که تقریباً هیچ کالری ندارد. این شیرینی را بدون چیز دیگری اضافه می‌کنند و این ممکن است همان چیزی باشد که هنگام کاهش مصرف شکر به‌دنبال آن هستید. استویا همچنین با کاهش قند خون و کلسترول مرتبط است. به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات استویا در بازار حاوی سایر مواد فرآوری شده هستند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آنها تحقیق کنید.
میوه‌های پوره‌شده
اگر به‌دنبال شکل متعادل‌تری از قند هستید، میوه‌های خام بهترین جایگزین است. فیبر رژیمی موجود در میوه‌های خام به هضم غذا کمک کرده و متابولیسم قند و به‌دنبال آن افزایش قند خون را که ممکن است در آب‌میوه یا افزودنی‌های قند مشاهده کنید، کاهش ‌می‌دهد. مصرف غذا‌های غنی از فیبر همچنین می‌تواند به شما در کاهش کل کالری دریافتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند.
میوه‌های پوره‌شده بسیاری از فواید مشابه را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانند به‌عنوان شیرین‌کننده برای افزودن به سایر غذا‌ها استفاده شوند. به‌عنوان مثال، سُس سیب در بسیاری از دستور‌العمل‌ها به‌عنوان جایگزین تخم‌مرغ عمل می‌کند و توت‌های پوره‌شده، افزودنی عالی برای ماست ساده و شیرین نشده است.
آب‌میوه
آب‌میوه یک شیرین‌کننده طبیعی است که می‌توانید آن را به تنهایی بنوشید یا به سایر نوشیدنی‌ها یا چاشنی‌ها اضافه کرده و یا حتی در آشپزی استفاده کنید. آب‌میوه ۱۰۰% گزینه بسیار بهتری نسبت به شکر تصفیه شده یا شربت ذرت با فروکتوز بالا است، زیرا آب‌میوه طبیعی و فرآوری نشده است؛ همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی