[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اصول داشتن قلب سالم و راه اصلی مراقبت از قلب ، روزنامه شیراز نوین

می‌توان گفت که قلب یکی از اعضای حیاتی بدن بوده و مراقبت از این عضو بسیار مهم است، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها باید راه‌های سلامت نگه داشتن قلب را بدانید.
به گزارش نمناک، باریک شدن رگ‌های قلب، معمولاً به‌خاطر تجمع پلاک‌های اطراف دیواره رگ اتفاق می‌‌افتد که یک مشکل رایج است و منجر به بیماری قلبی می‌‌شود. همچنین می‌تواند عاملی برای مشکلات جدی در بدن از جمله حمله قلبی، سکته و یا حتی مرگ باشد. عوامل خطر، معمولاً شامل سبک زندگی بی‌تحرک و رژیم غذایی غلط است که باعث افزایش لیپید، سطح کلسترول بالا و فشار خون می‌ شود. قطعاً می‌دانید که پیشگیری، بهتر از درمان است و می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم، سبک زندگی و استفاده از مکمل‌های مناسب، تأثیر مثبت آن را روی سلامت قلب خود ببینید. در این قسمت، راهکارهایی را برای افزایش سلامت قلب به شما معرفی می‌کنیم.
افزایش آگاهی و شناخت علائم
آگاهی باعث می‌‌شود که شما علائم بیماری قلبی مانند درد قفسه سینه، ناراحتی و درد در قسمت بالای بدن، تنگی نفس، خستگی و حالت تهوع را بشناسید و سریع‌تر مشکل خود را پیگیری کنید‌.
کنترل فشار خون
فشار خون بالا معمولاً باعث ایجاد بیماری قلبی شدید، حمله قلبی و سکته می‌شود، پس باید درمان گردد. افرادی که فشار خون بالا دارند، حتماً باید سبک زندگی خود را بهبود بخشند و از افراد متخصص کمک بگیرند.
مراقبت از سطح کلسترول
کلسترول، ممکن است در دیواره رگ‌‌های خونی تجمع پیدا کند، جریان خون را مسدود کند و باعث حمله قلبی و سکته شود.
کاهش مصرف چربی‌های مضر
چربی‌های مضر عامل افزایش کلسترول بد در بدن هستند و می‌توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.
ترک سیگار
مطالعات نشان می‌‌دهد که سیگار، سطح کلسترول خوب در خون را کاهش می‌دهد که برای سلامت قلب ضروری هستند. ترک سیگار می‌‌تواند، خطر بیماری قلبی را کم کند و سلامت قلب را ارتقا دهد، پس سعی کنید هر طور که شده سیگار را کنار بگذارید.
اصلاح رژیم غذایی
جسم شما از چیزهایی تشکیل می‌‌شود که می‌خورید و داشتن رژیم غذایی سالم برابر با قلب سالم است. بعضی از تغییرات مربوط به رژیم غذایی برای داشتن قلب سالم، شامل موارد زیر است:
محدود کردن چربی اشباع
کاهش مصرف نمک و شکر
افزایش مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل، گوشت قرمز و آجیل و پخت مواد غذایی با روغن سالم از جمله روغن سبزیجات
ورزش کردن
مطالعات نشان می‌دهد که داشتن فعالیت فیزیکی به‌طور منظم برای سلامت قلب ضروری است و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. ورزش‌هایی مانند ایروبیک، پیاده‌روی، دو، شنا و دوچرخه سواری، اگر هر هفته انجام شوند، سطح کلسترول را پایین می‌‌آورد و خطر بیماری‌‌های قلبی را نیز کم خواهند کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی