[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فعالیت ۳۱۳ آزمایشگاه در فارس، روزنامه شیراز نوین

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همزمان با روز ملی علوم آزمایشگاهی، با بیان اینکه در بخش دولتی و خصوصی استان ۳۱۳ آزمایشگاه در زمینه ارائه خدمات تشخیصی فعالیت دارند، از تلاش‌های فعالان این عرصه در پیشبرد اهداف سلامت در استان قدردانی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اینکه سی‌ام فروردین به ‌پاس بزرگداشت حکیم فرزانه «اسماعیل جرجانی» روز علوم آزمایشگاهی نام‌‌گذاری شده است، گفت: توجه به نقش و اهمیت‌دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار 
مؤثر است.
او با اشاره به نقش جامعه علوم آزمایشگاهی به‌عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ‌‌کننده بین اعضای تیم بهداشت و درمان در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌ها، اضافه کرد: خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی از ابتدای هر بیماری با تشخیص سریع و بهنگام، در هنگام درمان با پایش و ارزیابی فرایند درمان و در پایان با بررسی بهبودی و احتمال بازگشت بیماری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون درمان دانشگاه افزود: در مدیریت بیماری کووید ۱۹ نیز مجموعه پرتلاش همکاران علوم آزمایشگاهی به عنوان کلید اصلی تشخیص بیماری، با انجام تست‌های آزمایشگاهی و غربالگری بیماران نقش ارزشمندی را ایفا کردند.
دکتر شریفی یادآور شد: به همت و تلاش همکاران فعال در این حوزه در سال گذشته بیش از نوزده‌میلیون خدمت آزمایشگاهی به یک‌میلیون و ۷۳۱هزار و ۲۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی استان ارائه شده است.
او با قدردانی از تلاش‌های بی‌‌بدیل دست‌اندرکاران این عرصه، روز علوم آزمایشگاهی را به اساتید، کارشناسان، دانشجویان و تمامی کارکنان خدوم حوزه علوم آزمایشگاهی استان فارس تبریک گفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی