[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ساعت کار ادارات فارس پس از ماه مبارک رمضان اعلام شد، روزنامه شیراز نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: ساعت کار اجرایی دستگاه‌های استان پس از پایان ماه مبارک رمضان تا چهاردهم خردادماه سال جاری از ۰۷:۰۰ الی ۱۴:۳۰ خواهد بود. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عبدالعلی کریمی گفت: ساعت آغاز به کار مدارس مقاطع متوسطه و ابتدایی نیز هفت صبح تعیین می‌شود و در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل و دارای فرزند در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان هستند، دستگاه‌های اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلف‌اند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند.
شرایط شناورشدن ساعت کار کارکنان زن سرپرست خانوار
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس گفت: ساعت آغاز به کار کارکنان زن سرپرست خانوار نیز به‌صورت شناور خواهد بود.
۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار ادارات فارس ۶ صبح الی ۱۳ است
کریمی در ادامه بیان کرد: ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ساعت شروع به کار ادارات از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ تعیین شده است.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.
موافقت با دورکاری پنجشنبه‌های کارکنان دولت در فارس تا پایان تیرماه
دبیر شورای اداری استان فارس عنوان کرد: دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعت کار هفتگی کارکنان، موظف‌اند باقیمانده ساعت را به‌صورت دورکاری تعریف کنند. همچنین شورای تأمین استان به‌منظور توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، مدیریت بهینه مصرف انرژی و ارتقای بهره‌وری، پیشگیری و ارتقای آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی و حمایت از خانواده، با دورکارشدن کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان تیرماه در روزهای پنجشنبه به مدت سه ماه‌ در سال ١٤٠٢ 
موافقت کرد.
کریمی افزود: کار واقعی هر فرد باید بر اساس وظایف مشاغل عمومی و تخصصی برای انجام در پنجشنبه‌ها تعریف شود و مدیر یا رئیس سازمان هم بایستی بر انجام تکالیف دورکاری پنجشنبه‌ها نظارت کند و چنانچه انجام نشده باشد، به‌عنوان مرخصی محسوب شود.
ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند با استفاده از سامانه‌ها و امکانات ایجادشده دولت الکترونیک ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به تمامی خدمات خود را از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم کنند، گفت: در این رابطه لازم است ضمن سرعت‌بخشیدن به تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای توسعه دولت الکترونیک، هر دستگاه زمینه و امکان دسترسی شهروندان به سامانه‌های ارائه خدمات را به‌صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم کند.
پذیرش مراجعات مردمی و حضوری در روزهای شنبه تا چهارشنبه
معاون استاندار فارس با بیان اینکه پذیرش مراجعات مردمی و حضوری باید در روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام پذیرد، اظهار کرد: دستگاه اجرایی موظف است اقدامات لازم را برای امنیت شبکه‌های اطلاعاتی مورداستفاده برای طرح دورکاری و محافظت از داده‌ها و اطلاعات انجام دهد. کارمندان دورکار نیز موظف‌اند ضوابط حفاظتی دستگاه متبوع خود را رعایت کرده و داده‌ها و اطلاعات مربوط به فعالیت یا فعالیت‌های شغلی خود را در اختیار اعضای خانواده یا سایر افراد قرار ندهند.
الزامات کارمندان دورکار
وی در رابطه با الزامات کارمندان دورکار گفت: کارمند دورکار باید با دستگاه یا واحد سازمانی متبوع خود هماهنگی کامل داشته و از انضباط کاری لازم در خصوص حضور و تحویل به‌موقع محصول کاری خود برخوردار باشد.
دبیر شورای اداری استان فارس ادامه داد: همچنین بایستی همواره امکان دسترسی سهل و آسان به کارمند وجود داشته باشد؛ به‌طوری که حداکثر به فاصله یک روز کاری پس از درخواست تلفنی دستگاه متبوع، کارمند جهت انجام امور موردنظر و هماهنگی به واحد مربوط مراجعه کند؛ مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.
الزامات مدیران دستگاه‌های اجرایی
کریمی افزود: مدیر واحد متبوع کارمند یا کارمندان دورکار موظف است پس از پایان هر دوره از طرح دورکاری، گزارشی درمورد عملکرد افراد ذی‌ربط و نحوه پیشرفت امور به کارگروه اجرایی ارسال کند.
اولویت‌های فعالیت‌های دورکاری
وی به بیان اولویت‌های فعالیت‌های دورکاری و فعالیت‌های فیزیکی که قابلیت انجام در منزل را دارند، پرداخت و اظهار کرد: این اولویت‌ها شامل فعالیت‌ها یا وظایف مشاغل عمومی و اختصاصی هستند که به‌صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت انجام می‌شود. همچنین باید امکان پاسخ‌گویی به مکاتبات در بستر اتوماسیون اداری در منزل وجود داشته باشد. معاون استاندار فارس، امور پژوهشی و تحقیقاتی و تهیه گزارش عملکرد فعالیت‌های انجام‌گرفته در طول هفته را از دیگر اولویت‌های فعالیت‌های دورکاری دانست و گفت: تهیه و تدوین گزارش‌های عمومی و تخصصی بازدیدهای صورت‌گرفته در طول هفته، انجام امور برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی عمومی و تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، برگزاری جلسات، سمینارها به‌صورت ویدئوکنفرانس و سایر فعالیت‌های قابل‌انجام در منزل از دیگر اولویت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.
نحوه خدمات‌دهی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مراکز امدادی
کریمی با بیان اینکه فعالیت‌های نیمه‌حضوری و الکترونیکی در حال انجام است، بیان کرد: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی نظیر اتفاقات آب، برق و گاز، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی و سلامت، اورژانس، انجام امور بانکی در شعب، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، آتش‌نشانی و مراکز انتظامی، تأمین کالاهای ضروری و بخش عملیاتی خدمات پست باید به روال قبل ارائه خدمات کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی