[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نماینده ولی‌فقیه در فارس: مدیریت عرصه زکات باید عالمانه باشد، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه مدیریت عرصه زکات باید عالمانه باشد، خاطرنشان کرد: چون زکات محاسبه دارد، از این رو کار باید عالمانه مدیریت شود؛ عرصه علمی نیز باید گسترش یابد. همچنین در مصرف و پرداخت زکات اینگونه موضوعات مطرح است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۳۰ فروردین در حاشیه نخستین جلسه شورای زکات فارس در سال جدید که در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید به موضوع عدالت اجتماعی و عدالت همراه با خرسندی پرداخت‌کننده و گیرنده به‌صورت ویژه رسیدگی شود، افزود: باید در سبک زندگی اسلامی این برتری را نشان دهیم که زکات، عدالت در توزیع ثروت است. 
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه باید آمار دقیقی از نیازمندان وجود داشته باشد تا برای هزینه‌کرد و مصرف زکات نیز مشکلی وجود نداشته باشد، تأکید کرد: کار زکات باید عالمانه انجام شود؛ در روز جمعه نیز باید به موضوع زکات فطره بپردازیم تا یادآوری به مردم شود. مدیرکل کمیته امداد فارس نیز با اشاره به اینکه با عنایت مردم شریف استان فارس صحنه‌های زیبایی از احسان و نیکوکاری در ماه رمضان در سطح استان را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: تا ۲۷ ماه رمضان امسال ۱۸هزار نیکوکار جدید و در شب ۲۱ ماه رمضان ۲هزار و ۵۰۰ حمایت‌کننده جدید داشته‌ایم.
مرتضی موصلی با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال سفره‌های ساده افطاری در سراسر استان انداخته شده است، عنوان کرد: همچنین برپایی آشپزخانه‌های مهدوی یکی دیگر از فعالیت‌های مطلوب کمیته امداد فارس در این ایام بوده است.
او توزیع ۷۰هزار بسته معیشتی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: افتخار می‌کنیم به وجود مردم سخاوتمند فارس و سال گذشته جمعاً ۱۰۹میلیارد تومان پرداخت زکات در استان فارس ثبت شده است.
موصلی اضافه کرد: حدود ۲۳میلیارد تومان از مبلغ کل زکات به دفاتر کمیته امداد، حدود ۲۸میلیارد تومان کمک از طریق مساجد شورا و دهیاری‌ها و حدود ۵۸میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد که از این میزان ۸۵میلیارد تومان در راستای کاهش فقر و کمک به خانواده‌های نیازمند بوده و ۲۸ درصد در خصوص پروژه‌های عمرانی صرف شده است. مدیرکل کمیته امداد فارس با یادآوری اینکه فارس در پرداخت زکات فطریه هم پیشرو است، گفت: سال گذشته در مجموعه ۱۱میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شد؛ البته که بسیاری از مردم خودشان به نیازمندان مستقیماً کمک کردند. امسال در آستانه عید سعید فطر جلسات شورای زکات در بیشتر شهرستان‌ها برگزار شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی