[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

الزام دسترسی تمامی مناطق فارس به خدمات تخصصی سلامت، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهرستان سپیدان، محور مهم تلاش‌های مجموعه دانشگاه را افزایش دسترسی تمامی مناطق استان به خدمات تخصصی سلامت عنوان کرد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سفر نظارتی دیروز دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌رئیسه، پس از شهرستان بیضا، با حضور در شهرستان سپیدان ادامه یافت.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان حوزه سلامت شهرستان سپیدان، تلاش برای کاهش هزینه‌های مردم در حوزه سلامت را از جمله محورهای مهم تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان این حوزه عنوان کرد تا افراد بتوانند به نحو آسان‌تری خدمات لازم را دریافت کنند. دکتر حسینی با اشاره به اینکه دو شهرستان بیضا و سپیدان، پنجمین و ششمین شهرستان‌های موردبازدید اعضای هیئت‌‌رئیسه دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است، هدف از این بازدیدهای نظارتی را انتقال تجارب موفق در حوزه سلامت شهرستان‌ها و آگاهی جامع از نحوه ارائه خدمت به مردم عنوان کرد. او افزود: در این بازدیدها تلاش می‌شود تا راهکارهای توسعه خدمات بهداشت و درمان در مناطق مختلف استان، در تمامی ابعاد مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی شود. معاون بهداشت دانشگاه نیز با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان سپیدان، ۵۴هزار نفر جمعیت شهرستان را تحت‌پوشش دارد، گفت: خدمات این مجموعه در قالب ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۳۳ خانه بهداشت روستایی و یک خانه بهداشت عشایری، به مردم ارائه می‌شود. دکتر «عباس رضائیان‌زاده» در ادامه با اعلام شاخص‌های سلامت این شهرستان در زمینه‌های سلامت روان، غربالگری، خدمات دندان‌پزشکی، بازدیدهای بهداشتی، کلرسنجی، ثبت الکترونیک خدمات و واکسیناسیون، به بیان راهکارهای عملیاتی در زمینه توسعه خدمات پرداخت. معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به تأسیس بیمارستان حضرت امام حسین(ع) سپیدان در سال ۱۳۸۴ اظهار کرد: این بیمارستان هم‌اکنون با دارابودن ۹۶ تخت بیمارستانی، پذیرای بیماران است. دکتر «مهرداد شریفی» در ادامه توضیحاتی پیرامون تجهیزات سرمایه‌ای، نگهداشت تجهیزات و روند بازدیدهای نظارتی در حوزه درمان ارائه کرد. دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست هم‌اندیشی بود که ضمن اعلام گزارشی از پرداخت مطالبات کارکنان، نیروهای پرستاری و مطالبات بیمه‌ای، از تبدیل وضعیت ۳۷ نیروی ایثارگر در مجموعه سلامت شهرستان خبر داد.
دکتر «سالار خواجه‌پور»، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه نیز با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه‌هایی نظیر توسعه بخش اتفاقات بیمارستان، مرکز خدمات جامع سلامت دالین و هماشهر، ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و توسعه سیستم سرمایشی در مجموعه سلامت شهرستان در دست ساخت است، گزارشی از روند توسعه این پروژه‌ها ارائه داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی